Lordi is back

Idag släpper de finska schlagerstjärnorna (hehe) Lordi sitt nya album, uppföljaren till 2006 års The Arockalypse med megahitten Hard Rock Hallelujah (som de ju vann Eurovision Song Contest med) på. Skivan heter Deadache och innehåller låtar som Bite it like a bulldog, Monsters keep me company och Dr Sin is in.

Mr.Lordi himself har spelat en stor roll på den här skivan (inte helt oväntat kanske). Han har skrivit alla låttexter och faktiskt även illustrerat omslaget.

Säga vad man vill om Lordi (och tro mig, man kan säga en hel del), men dem blir aldrig tråkiga. Dom är "over the top" hela tiden och så länge som dom fortsätter med det så tror jag att de kommer att ha en hyffsad stor publik. Det ska erkännas att jag inte är något stort fan av bandet (även fasst jag gillar låtar som Bringing back the balls to rock och They only come out at night, featuring allas vår Udo), men på något underligt sätt så har jag alltid haft en respekt för det som de gör. De vågar vara annorlunda! Sen att de har en sångare som halvgrowlar när han sjunger får man ta. Trots det så kommer jag inte att köpa Deadache. I alla fall inte nu.

På tal om Finland så hittade jag den här affischen på Pagans Mind (förband till Sonata Arctica på Tyrol på Söndag)s hemsida. Lite kul, men kunde de inte hittat på ett lite roligare turné namn, hehe. Hare tills nästa gång!
Sonata Arctica, Tour Europe 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0