Hellish Rock avslutad

Då så har Helloween tillslut avslutat sin nästan ett år långa turné Hellish Rock World Tour. Den startade i november förra året i Europa och har nu alltså avslutats i USA. På denna turné så har bandet spelat 96 spelningar i 36 länder! Ganska imponerande tycker jag.

Helloweens gitarrist Michael Weikath säger på Helloweens hemsida (http://www.helloween.org/) detta om turnén;
"We thought our last tour for the "Legacy" album hab been a climax in the band´s carreer, the Hellish Rock World Tour we did to promote our album "Gambling with the Devil" turned out even better and surpassed our expectations."

"After we will have had some rest and our heads are clear again, we´ll give it some thought of how to come up with something real special for the 25th anniversary of the band!"

Nu tror jag att "the mighty Helloween" kommer att vara borta från rampljuset ett tag. Dem har ju faktiskt drivit igenom 2 enorma turnéer och plattor på bara 4 år (Keeper of the Seven Keys - The Legacy, föjt av en en turné, med i stort sett samma namn, åren 2005-2006 och Gambling Whit the Devil förjt av turnén Hellish Rock åren 2007-2008). Detta måste så klart ta på krafterna. Så jag tror, och hoppas, att Helloween tar en välförtjänt paus och laddar upp inför någonting alldeles extra till deras 25 års jubileum 2010.

För att avsluta nu så ska jag visa några av de bilder som jag tog med min mobilkamera när Hellish Rock besökte Stockholm i December förra året. Det är både bilder på Axxis (förbandet), Gamma Ray (Very Special Guests) och Helloween.

Förbandet Axxis  Publikhav på Arenan (Fryshuset)  Gamma Ray  Into the Storm! Gamma Ray igen!  Helloween börjar  Happy, Happy Helloween  Up the pumpkins!  Hellish Rock lastbil!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Och jag är inte alls avundsjuk på att du var där...verkligen inte!









Oh..who am I kidding?

2008-10-20 @ 20:57:31
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Svar: haha..tack :)

och jo, visst, antiken är helt okej egentligen...men vi har hållt på med det så sjukt länge nu.

2008-10-21 @ 16:08:47
URL: http://maols.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0