Hej då Hellacopters

Så var ett av Sveriges största rock (inte metal, vilket den här bloggen vanligtvis handlar om) band nedlagt. Igår så gjorde bandet sin sista spelning någonsin (eller i alla fall till den återföreningshysteri som drabbar de flesta band) på Debaser Medis. Anledningen till detta måste jag erkänna att jag inte riktigt vet. Tror att det har någonting att göra med något behov av att sluta på topp. Men som sagt, jag vet inte (det kan däremot läsas om i nummer 51 av Sweden Rock Magazine, finns att köpa på http://www.swedenrockshop.com).
Det är alltid tråkigt när ett framgångsrikt band går i graven (eller, det beror på om det är inom någon musik stil jag gillar, hehe), även fast jag måste erkänna att jag aldrig varit något stort fan av bandet.

Varför kanske ni frågar er nu. Nehe, men jag ska berätta i alla fall. Det är med Hellacopters som med många andra band "in the world of rock 'n roll", jag har helt enkelt inte haft tid. Hallå, jag är faktiskt bara 17! Dock har jag hört vissa låtar som jag tycker är riktigt bra.

Nu märker jag att det är dags att avsluta det här inlägget innan jag börjar flumma ut för mycket. Och jag gör det med en video från The Hellacopters. Låten är bandets singel från deras sista album Head Off (vilket i och för sig är ett coveralbum) och heter In The Sign of Octopus (i original med The Robots, nej jag vet inte vilka de är). Med det önskar jag medlemmarna bandet all lycka till i framtiden (även fast jag vet att ingen av dem kommer att läsa det här inlägget, hehe).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0