Sonata Arctica på Tyrol ikväll!

Ikväll så spelat det finska bandet Sonata Arctica på Tyrol (Gröna Lund)s scen. Självklart så kommer jag att befinna mig där eftersom Sonata på senare tid ställt sig vid HammerFall, Helloween, Gamma Ray och Edguys sida som ett av mina absoluta favoritband. Så det blir säkert skoj. Enda nackdelen är ju att det är skola imorron, hehe.

Som förband lirar Vanishing Point och Pagan's Mind. Vanishing Point gillar jag inte, så jag kommer nog att anlända till Tyrol i lagom tid för att se Pagan's Mind, ett band som jag tycker är ganska bra. Sedan blir det Sonata! I fredags så spelade dem i Huskvarna och enligt http://maols.blogg.se/ som var där så var det grymt bra. De spelade låtar som In Black and White, Fullmoon, The Cage, Replica och Draw Me. Jag hoppas att de även spelar dessa ikväll. Förhoppningsvis också Caleb, Don't say a word och Black Sheep.

Jaja. Nu bär det av om någon timme eller två. Ni som läser min blogg kan se fram emot en sammanfattning imorgon, och kanske några bilder. Hare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0