Alice Cooper Mania! (och problem för Tobi i USA)

Alice Cooper har släppt en ny video! Eller, första oktober släpptes den, men det var först nu som jag såg den. Till vilken låt, kanske du tänker nu? Då kan jag berätta att videon innehåller hela 3 låtar, från senaste albumet Along Came A Spider. Till det hör att videon är 10 minuter lång! Inget som spelas på MTV direkt.

Låtarna som hörs i videon är; Vengeance Is Mine, (In Touch Whit) Your Feminine Side och Killed By Love. Bra låtar från en bra skiva alltså! Videon är uppdelad i tre delar, ganska naturligt, och den bara skriker Alice Cooper. Allt i den är pure Alice! Enligt min mening är det också en sån video som du kan titta på från början till slut, trots att den är 10 minuter.

Tillsist så ska jag berätta att herr Tobias Sammet (mastermind of Edguy and Avantasia) tydligen har fått lite problem i U.S.A. Tydligen så har han sagt något om att han inte skulle vilja bo där, vilket tydligen visa har retat sig på. I ett officiellt uttalande på Edguys hemsida säger han bland annat:

This was not meant to be a political statement. If some asshole wants to misuse my statements for some racist purpose, I get fucking mad. I've been told that people started to discuss about the second world war, about immigrants, about black people... People: This is Rock N Roll!!!! There is no place for racism in my life! We are one fucking world!!!

(läs hela uttalandet på http://www.edguy.net/)

Tillsist så ska jag visa den nya Alice Cooper videon! Varsågoda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0