Sweden Rock Magazine

Idag har mitt nummer av Sweden Rock Magazine trillat ner i brevlådan. Det är nog den bästa tidningen som jag vet och jag tycker att det är riktigt roligt att läsa den. Jag har varit prenumerant nu i ett år tror jag och jag har alltid tyckt att alla nummer som jag fått har varit riktigt bra och läsvärda. Man upptäcker ny musik och läser bra articklar om de grupper som man redan gillar. Men faktum är nog att anledningen till att jag fastnade för tidningen var att i det allra första numer som jag läste, nr 42, så behandlade dom år 1997 i hårdrockens historia. Alla som vet lite vet ju att det var detta år som HammerFall slog igenom och släppte sin första skiva. Detta var något som tidningen inte bara hastade förbi utan dom skrev rätt mycket om det. Det ingav respekt hos mig och fick mig att börja prenumerera på den underbara tidningen. Sedan dess så har dom bland annat haft intervjuer med Rob Halford, Helloween, Gamma Ray och Blaze Bayley (extremt underskattad sångare på Iron Maidens plattor X-Factor och Virutual XI. "Man on the Edge" och "Futureal" är två av mina favorit låtar från Maiden) bara för att nämna några.

Detta nummer, 52, har en stor intervju med Ace Frehley om hans tid i Kiss och har även storys om Sabaton, Def Leppard och HammerFall. Hittills har jag bara ögnat igenom tidningen och det ser riktigt bra ut. Ska bli skönt att lägga sig och läsa den.

Ett band som jag upptäckte genom SRM är Sonata Arctica. Och vad passar då inte bättre än att avsluta min blogg med en låt från just dem. Denna låt heter "End of this Era" och har en väldigt bra handling. Så försök att lyssna på texten samtidigt som du lyssnar på den så kommer du att förstå storheten i dessa finnar (som jag faktiskt funderar på att skriva om i nästa Metal Heads in Time)! " Om du inte gillar att läsa medan du lyssnar så kan du trycka på själva grejen så kommer du att skickas vidare till en sida där texten finns!


Kommentarer
Postat av: Ny morfar

Hej Martin !

Blev faktiskt sittande i 7:01.

"Finnarna" var faktiskt skitbra.

Texten bryr jag mig inte så mycket om, men själva melodin var bra OK.

2008-06-02 @ 10:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0