HF Pontus

Tänkte bara göra ett snabbt inlägg för att berätta att Pontus Norgren nu officiellt har gjort debut som HammerFalls nya gitarrist. Det gjorde han när HammerFall i förra veckan spelade på tv4s Nyhetsmorgon. Då framförde de Skid Rows låt Youth gone wild från deras nya coverplatta. Jag tyckte att han passade in perfekt, han fick till och med köra solot i mitten av låten. Pontus kör även backing vocals (som det heter på engelska, har ingen bra översättning på det) och de låter de riktigt kraftfulla, något som är lite ovanligt med HF live. Men nu så är de ju tre som kör backing vocals, så det är kanske inte så konstigt. Joacim blev också intervjuad efter låten där han berättade om nya plattan. En sak som då var lite irriterande var att dom inte sa ett ord om Pontus Norgren, och att HammerFall numer värkar ha fått det nya namnet "Joacim Cans från Körslagets band". Men, men. Det kommer troligtvis att gå över.

Mer Pontus och HammerFall kommer det att bli i tv4, för bandet kommer även att gästa Sommarkrysset under sommaren. Ska bli skoj, och säkert kommer det att bli årets bästa Sommarkrysset.

Jag letade på YouTube efter klippet på HF och Pontus på tv4, men hittade bara två skitdåliga versioner som jag inte tänker lägga upp här. Jag kommer istället att länka till både låten och intervjun på tv4s egen hemsida. Så här är det:

HammerFall - Youth gone wild = http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.458348
Intervju med Joacim Cans = http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.458364

För att sen avsluta med stil så tänkte jag spela en annan låt från HammerFalls nya coverplatta "Masterpieces". Låten är Detroit Rock City och gjordes ursprungligen av Kiss (såklart!!). Ha en trevlig lyssning.



ps: Pontus gamla band The Poodles kommer att avslöja vem som får ersätta honom på Sweden Rock Festival i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0