YouTube

Snart är sommaren här med kottar och bär. Men innan jag tar sommarlov från denna blogg (kommer nämligen att befinna mig någonstans där jag inte kommer att ha tillgång till någon dator, sköööööönt! :-P) så tänker jag skriva ett eller två inlägg till.

Här idag så ska jag skriva om det osomriga ämnet och fenomenet YouTube. För de av er som inte vet vad YouTube är för något så kan jag berätta att det är en stor videosida på internet med extremt (och då menar jag extremt) många videos. Det kan vara allt från konstiga humorgrejor till musikvideor. Om du har följt min blogg lite så har du säkert sett att jag har haft med små musikvideor. Dom är från YouTube, för det är någon konstig grej som gör att jag kan ta dom videorna och lägga in här.

Men nu till saken. YouTube är ett riktigt bra sätt att hitta nya och bra band på. Om man tillexempel söker på "Power Metal" så kommer det upp titlar som New Power Metal Bands och My Power Metal Collection. Filmer där någon har satt ihop några låtar från olika band och presenterar dom, har man tur så hittar man någonting nytt och bra. En annan bra sak är att man kan söka på ett namn på ett band som man hört någonstans för att höra hur detas musik låter (utan att behöva vara olaglig och ladda ner). Det var bland annat så jag upptäckte Edguy och Helloween.

Man kan även lägga upp egna filmer på sajten. Själv har jag laggt upp sammanlagt 5 stycket. Det rör sig då om små musikvideor som jag har klippt ihop. Inte för att skryta, men den populäraste av mina filmer (Avantasia - Neverland) har just nu exakt 11,434 stycken visningar. Idag lade jag upp en ny video, för första gången på ett år! Det är Avantasias låt Lost in Space som jag har trixat lite med. Jag har klippt om den officiella videon av låten och lagt in lite Star Wars bilder från Episode 2. Och det är med den som jag nu tänkte avsluta detta lilla inlägg. Mycket nöje!
Ps, om du vill se alla mina andra YouTube videor så är det bara att följa länken under länkar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0