Avantasia producent får pris!

Hej hopp! Hoppas att julen varit bra! För min del har den varit riktigt bra. Jag fick många grejta presenter, varav 2 utmärkte sig lite extra (vilka var de då, kanske ni undrar. Det säger jag inte, hahaha). God mat var det också, kort sagt en riktigt bra jul.

Vad har då hänt sedan jag senast bloggade (förlåt för det något förvirrade förra inlägget föresten :-P)? Jo, för det första så har lucka 24 i HammerFalls julkalender ännu inte uppenbarat sig. Varför kan man fråga sig. Men, men.

För det andra så har producenten till senaste Avantasia plattan (The Scarecrow) och de senaste Edguy plattorna fått ett prestigefyllt pris. Sascha Paeth (som han heter) har vunnit priset "Golden Bobby" (årets bästa produktion 2008, inom området Rock) för hans arbete på The Scarecrow. Detta pris delas ut av kunniga musikproffesorer och den stora anledningen till att Sascha vunnit är den 11 minuter långa titellåten på skivan. Vill du ha mer information om detta så kan du gå in på Tobias Sammets (mastermind bakom Edguy och Avantasia, för de som inte visste det) hemsida, www.tobiassammet.com, och läsa mer.

Med den glada nyheten så lämnar jag er för den här gången, för att gå och spela på en av de saker som jag fick i julklapp (som låter lite du du dum du du dum :-P). Och vad passar inte bättre än att spela just The Scarecrow här nu? Varsågoda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0