Infected

Jag talade om det lite igår, men idag har det släppts ny information som jag bara MÅSTE dela med mig av!

HammerFall har nu släppt mer information om deras kommande album Infected, som kommer släppas den 20 maj. Albumet har producerats av James Michael (sångare i Sixx:AM och även producent för bland andra Mötley Crüe och Meat Loaf) och Oscar Dronjak säger följande om det:

"James helped us create something that was new and exciting while still in the line of our heritage."

"You will experience us like you've never done before! We've got a lot of fresh influences shining through in the music, but everything you love about HammerFall will still be there. This is HammerFall in 2011, the legend has been reborn!"

Den nya plattan kommer att ha 11 låtar. Och dessa är:

Patient Zero
B.Y.H.
One More Time
The Outlaw
Send Me A Sign
Dia De Los Muertos
I Refuse
666 - The Enemy Within
Immortalized
Let's Get It On
Redemption


Den första singeln kommer att bli One More Time och denna låt kommer även att bli video!
På tal om video kommer plattan även att släppas som en limited edition med videomaterial från fem av låtarna på nya plattan!!

De har också släppt omslaget till plattan! Den kommer att se ut såhär:


För första gången sedan Always Will Be singeln (2000) är det alltså INTE riddaren Hector som figurerar på omslaget! Det kan man tycka vad man vill om... personligen tycker jag att det är lite tråkigt... :-P Trotts det tror jag att detta kommer att bli grymt bra!! Första smakprovet kommer den 6 April då singeln One More Time släpps digitalt! Min gissning är at det också är denna låt som kommer vara albumspåret på den kommande Sweden Rock Magazine CDn också :-D

Nu känns det helt naturligt att avsluta med en av mina absoluta favoritlåtar!! BLOOD BOUND!!!!!

Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Denna kommer man säkert lyssna liiite på :)

2011-03-16 @ 15:11:45
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0