Iron Maiden

Okeeeej. Detta börjar bli allvarligt. Jag tror att jag totalt har börjat få dille på detta band. Allt sedan jag blev överkörd av The Final Frontier så har jag lyssnat nästan äckligt mycket på Maiden, och framför allt då deras 2000-tal. Det har gått så långt att jag nu har inhandlat plattorna Dance of Death (och därmed gjort min 2000-tals Maiden album samling komplett) och Fear of the Dark på Ginzas stora CD-rea!

Vad är det som händer med mig?! Jag har alltid fallit för mindre band som varit relativt okända för massan. Har jag nu fallit för ett av världens största? Kanske är det till och med så att jag har börjat förstå VARFÖR de är ett av världens största? Kanske är det så att jag har upptäckt att de, faktiskt, är så mycket mer än Run to the Hills.

Men man ska nog inte dra för stora växlar på det hela, kanske. De av er som följer min blogg vet ju att jag hade en period, för inte alls så länge sedan, då jag var totalt insnöad på att upptäcka Blind Guardian. Jag gillar fortfarande Blind Guardian, men egentligen så brann det största intresset ganska snabbt ut...

Och vad passar då inte bättre än att avsluta detta inlägg med den totalgrymma låten From here to Eternity från Maidens 9 platta Fear of the Dark!


Sådärja. HARE BRA MY READERS! Nästa gång funderar jag på att presentera plats 9 på min nya lista. Om det nu inte händer något drastiskt...

Ja... Visst ja! En god nyhet till ALLA metalfans där ute! Sabaton släpper alla sina skivor igen med bonusmaterial! Så go and get them om du inte har de!! Det är nästan synd att jag redan har dom...

Cheers!

Kommentarer
Postat av: Derru..

Åh, det är bra att du lyssnar på maiden. De är äg <3. Men blind guardian är ju också bra :3

2010-09-01 @ 21:30:26
URL: http://web.me.com/alteaspjuth
Postat av: CrimsonAnna

Jag håller med. Attans synd att man redan har skivorna. JAg hade ju hoppats på att de skulle smacka ihop återutgivningarna i en trevlig box.

2010-09-02 @ 09:07:54
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Grimgoth

Fear Of The Dark komemr jag i håg när jag köpte på vinyl, vilken upplevelse, sen upptäckte jag deras äldre med och jag var "hooked on you" ;)

2010-09-02 @ 11:41:00
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0