Gubbarna kan!

Jajamensan (underbart ord), gubbarna i Magnum kunde faktiskt! Faktum är att de var riktigt bra. Inte den bästa konsert jag sett, men helt ok! Visserligen blev det ingen The Spirit eller On a Storytellers Night. Men vad gjorde det, egentligen? Inte mycket alls faktiskt :-D Istället bjöd Bob Catley och grabbarna på hela 6 (!) låtar från det senaste albumet! Det måste vara någon form av rekord. Jag kan inte komma ihåg en enda konsert som jag har varit på där det spelats fler låtar från det nya albumet. Fantastiskt! När det hela sedan avslutas med de tidlösa klassikerna Don't Wake The Lion och Kingdom of Madness blev kvällen total! Visst, det är inte smart att gå på konsert på söndagar och jag kan erkänna att jag inte fick ut mycket alls av skoldagen. Men det var det helt klart värt det!

Hur gick det då att gå dit ensam? Jo då, det gick. Det gick faktiskt väldigt bra under spelningarna, eftersom man ändå inte pratar något då. Men mellan banden kanske det kändes lite lamt att inte ha någon att snacka med. Men, men. Det vart som sagt roligt i alla fall och jag skulle nog kunna tänka mig att i nödfall (hehe) gå ensam fler gånger.

Till sist. Vad M.ILL.ION något att se? Nja... jag kan väll till viss del förstå att det var pinsamt glest framför scenen när de körde. Visst, låtarna var kompetent spelade och sångaren lät faktiskt riktigt bra. Men det krävs ju mer än så för att det ska bli intressant tycker jag. Den ende som faktiskt såg ut att leva och bjöd på sig själv var basisten. Han gjorde att de där 45 minuterna gick relativt fort i alla fall.

På tal om dött. Tony Clarkin så VÄLDIGT inspirerad ut, hehe. Visserligen ser han precis lika dan ut på alla live videos som jag har sett (förutom på en från 80-talet där hans frisyr och skägg var annorlunda :-P), men hallå! Han är en grym gitarrist och låtskrivare dock, och det väger ju upp mer än lagom.

Till sist så tänker jag visa några bilder från gårdagens spelning på Dabaser Medis (som faktiskt även idag kommer att fyllas med hårdrock fick jag veta igår, de svenska doom metal legenderna i Candlemass kommer nämligen dit. Men det ska jag INTE se). Klicka på dom så blir de större (om blogg.se skiten funkar som den ska).


M.ILL.ION  Magnum!  Ladies and Getlemen, I give you... MR... BOB CATLEY!  En grym låtskrivare: Tony Clarkin!  Cool projektor back drop!    Visste ni att denne man har skrivit 99% av Magnums låtar?  Thank you Stockholm!

Det var allt jag hade att bjuda på för idag egentligen. Men innan jag lämnar er vill jag bara publicera herr Tobias Sammets reaktion på det tyska parlamentsvalet som precis har avgjorts:
"The SED is NOT having a share in the German government!!! THANK GOD!!! Gemany has NOT voted for those FUCKING COMMUNIST ASSHOLES!!!!!!!"
Starka åsikter herr Sammet ;-)
Bye, bye my läsare!

Kommentarer
Postat av: yo

satans bra konsert! de spelade typ tio låtar från de senaste tre albumen vilket är beundransvärt i sig, inte bara en gammal greatest hits show. men höjdpunkten, och värt hela entrén var ju Don't Wake The Lion!



YEEEAAAH!

2009-09-28 @ 20:40:31
Postat av: CrimsonAnna

Brukar också gå på konsert ensam ibland. Har man tur kan man hitta nya rolga människor-jag höll på att bli bortgift på Sabaton:D

2009-09-29 @ 10:01:03
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: CC

Men äsch jag har gått på många gig själv...man tar en bira i baren o oftast springer man ju på nån man känner iaf. Jag har sett Magnum många gånger, men det var på 80talet, blev inte denna gång.

2009-10-01 @ 01:02:44
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0