No, I'm NOT dead!

... only sick :-P
Fast det börjar ordna upp sig nu :-D. Ligger och kollar på VH1 som visar en Top 10 lista med Queen. Där ser man, ibland kan faktiskt musikkanaler klämma ut lite bra musik. Om jag minns rätt var det Rolling Stones igår också. Kanske början på en trend? Eller så har det alltid varit så, jag vet inte för jag brukar nästan aldrig kolla på VH1 annars.

Men egentligen så är det inte detta jag ska prata om i dagens inlägg (som jag märker är det första på en vecka :-P). Jag ska prata om hur irriterande det är att CAPS LOOK tangenten sitter så grymt irriterande till min (eller rent tekniskt sett skolans) bärbara dator. Man kommer åt den hela tiden, vilket gör det grymt irriterande att skriva på den. Enda anledningen till att jag egentligen gör det nu är för att kunna se Queen listan på TV (nu visas btw den alldeles underbart utflippade videon till I Want to Break Free).

Nej, jag ska inte prata om detta heller tänkte jag. Det är nämligen så att herr Tobias Sammet har publicerat en ny grej om den kommande Avantasia plattan; Det kommer inte att bli någon, det kommer att bli TVÅ, MINST!

"I have always given my very best, but this new chapter in Avantasia’s history is too much and too ambitious to be just a regular album. I have worked on it for years now, and it has become even more than two albums! I don’t know if I will release one first, or both simultaneously, or maybe even both in one special package. It’s all up to whatever label is going to release it, we’ll see. The production is so massive and I have so many guests this time. It’s the continuation of the “Scarecrow”-story. I knew that story would be spread out over two albums back then when we started working on it in 2006, cause we had writtem a real Rock Opera of over 20 songs even back then. But since then we kept composing, and out came even bigger and better material. Sometimes you don’t have a single good idea for months, whereas at another point it just keeps flowing. “The Scarecrow” was a huge success, with that success backing me up, it’s inspiring to be able to do things big time!"

 Spännande som apa! Det kommer alltså att bli minst två nya Avantasia plattor! Och dessa ska fortsätta på samma historia som påbörjades med The Scarecrow! Fantastiskt!

Nu orkar jag faktiskt inte skriva något mer. Är sjuk, närmare bestämt förkyld, remember? Så Bye bye!


Kommentarer
Postat av: Dennis

Längtar! han gör grymt underbar musik.

Fan nu e jag uppspelt :P

2009-10-21 @ 21:20:22
URL: http://baronlacroix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0