Sabaton...

...ger sig i augusti ut på den absolut sista delen av "The Art of War Tour". Det blir en miniturné i Polen på 6 ställen, och det hela har döpts till "Always Remember Tour" (efter en textrad i låten 40:1, från Art of War plattan, som blivit något av en succé i Polen).

Varför berättar jag det här då? Jo, för att det betyder att bandets turnerande för senaste plattan snart är slut. Och det i sin tur borde betyda att bandet snart tar sig tid att spela in lite nytt material! Och det vore ju helt underbart roligt :-D Frågan är bara hur albumet kommer att bli. Kommer dom att fortsätta följa i samma spår som de tidigare plattorna, med krigstema, eller kommer de att gå utanför den ramen och göra en platta om någonting helt annat? Det blir spännande att se, även fast jag tror att det kommer att bli bra hur de än väljer att göra.

Med det sagt så ska jag gå över till någonting helt annat. ÄNTLIGEN har MegaStore gjort precis som dom ska göra och levererat min beställning i tid!!! GOOD JOB!! Min skivsamling är nu alltså kompletterad med AC/DCs klassiska debut (eller nja, det är ju deras internationella debut som är något av en "best off" av deras två första plattor som släpptes i Australien) platta High Voltage och Stratovarius två senaste släpp, Stratovarius och Polaris. Jag har hunnit lyssna igenom alla plattorna en gång (jag lyssnat faktiskt på AC/DC plattan just nu) och jag är mer än nöjd! Jag förstår inte varför recensenterna kritiserar Polaris och varför fansen (och Timo Tolkki själv) tycker att Stratovarius är så dålig. Det är två kvalitetsplattor med kvallitetsmusik (för det mesta), punkt slut.

Det var allt för idag! See you in some kind of hall with pink flowers on the walls!!! (ps, sommarjobbar nu. Kvällstid 17-23, så bloggen kommer nog med all säkerhet bli lidande :-P bara satt ni know)


Sabaton

Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Hoppas sabaton håller fast vid krigstemat-vore lite läckert att sjunga om antika slag som Thermopyle och Salamis

2009-06-10 @ 20:44:52
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0