Sonic Boom

Några avdankade gubbar med smink och fult omslag. Kan det verkligen vara något? Ja, vem vet. Inte jag i alla fall. Som jag ser det så finns det två troliga scenarier för KISS nya platta Sonic Boom. Antingen så är det helt underbar musik med ett nytt (två av medlemmarna är ju utbytta sedan förra plattan Psycho Circus, som kom för 11 år sedan) och hungrigt KISS som kommer att förvåna alla. Eller så blir det bara patetiskt och det kommer att låta som några gamla gubbar som slänger ihop något som påminner om klassikerna för att tjäna pengar.

Hur det än blir så blir det intressant och jag funderar starkt på att köpa den nya plattan. Men vi får se, annat kommer kanske ivägen.

Vidare. Nu har omslagstävlingen för Sonata Arcticas singel Flag in the Ground avgjorts. Vinnare blev Simo Heikkinen från Finland som hade designat det vinnande omslaget. Och jag måste säga att han har gjort ett EXTREMT bra jobb! Han har både lyckats få med flaggan (Flag in the Ground) och breven (låten har formen av en brevkonversation, jag har hört den nämligen. Någon jävel la har lagt upp den på YouTube, och låten är RIKTIGT, RIKTIGT, RIKTIGT BRA!) på ett väldigt naturligt sätt. Kolla bara själva:


Sonata Arctica - Flag in the Ground

Det var allt för idag. Men innan jag slutar vill jag passa på att tacka för de fina kommentarena på det föregående inlägget! Tack! Sånt gör en glad :-D

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hoho..jag har låten på datorn. Jag kan dock inte riktigt bestämma mig för om det känns rätt eller inte att ha den. Men låten är underbart bra!

2009-08-20 @ 16:25:06
URL: http://maols.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0