Ännu mer Avantasia nytt!

Nu får herr Sammet snart skärpa sig tycker jag! Med detta konstanta flöde av nya sångare och musiker till den nya Avantasia plattan så gör han ju min blogg till en nästan renodlad Avantasia blogg (säkert helt utstuderat)! Nu har han släppt ännu ett namn och som det stora Edguy/Avantasia fan jag är så måste jag såklart ta upp detta.

Den senaste i raden av sångare är Bob Catley! För dom av er som inte vet vem detta vokala geni är så kan jag berätta följande: Bob Catley är mest känd som sångare i det brittiska pomp rock bandet Magnum, med en karriär som sträcker sig tillbaka till 70-talet. Han har också gjort ett antal soloplattor och har även deltagit på de två senaste Avantasia alstren (The Metal Opera Pt. II och The Scarecrow). Nu ska han alltså även vara med på den nya plattan. Om detta står det följande på Sammets hemsida:

Magnum vocalist Bob Catley has been in the studio to sing his vocal parts for the forthcoming Avantasia album. Bob Catley had been on the road with Avantasia in 2008 when he was part of the live ensemble that traveled around the globe.

The vocal session took place at the Viper Room Recording Studio in England, under the watchful eye of Vinny Burns.

"Vocal parts", betyder det att herr Bob kommer att deltaga på fler än en låt? Det låter som det! Och det tycker jag är grymt bra :-D Det här bli bara mer spännande!

En annan grej. IDAG ska jag förbeställa Sonata Arcticas kommande album The Days of Grays på Ginza, så att jag får den hem i brevlådan på releasedagen! Och den här gången hoppas jag verkligen att dom klarar av den uppgiften, för annars blir jag sur (jag är btw lite småsur på NetOnNet  nu eftersom dom inte skickat min kamera än, enligt deras första mejl så skulle den vara här SENAST idag!)! Sen blir det nog något mer också, just nu lutar det åt någon Sabaton platta.

Det var allt för idag! Bye, bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0