Avantasia på DVD, jippi!!

Jippi!!!!
Som du kanske vet så är ju Tobias Sammets (Edguy!) soloprojekt Avantasia ute på sin första, enda och sista turné någonsin. Denna turné är alltså den enda chansen om man vill höra låtar som Sign of the Cross och The Toy Master live i hela sin härlighet. Detta stora projekt (som innehåller en jävla massa sångara och musiker) besöker under sommaren ett antal festivaler runt om i världen. Avantasia har redan varit i Sverige. Dom var på Sweden Rock Festival, och vad jag har förstått genom ett antal olika bloggar som jag läst så var dom överlägset bäst i år.

Men vad händer då för oss stackare som inte kunde ta del av detta skådespel? Hittils har allt hopp varit ute att få se något mer från dessa spelningar är darriga bilder filmade med mobiltelefon och extremt dåligt ljud. Men inte längre!!
Ingenting är förståss inte officiellt än. Det står inget om nån DVD på Sammets hemsida (http://www.tobiassammet.com/) om något sådant. Men på grund av en del olika iaktaganden så har jag kommit fram till att s¨å måste vara fallet.

För det första så filmades hela Avantasias spelning på RockSound Festival (fråga mig inte var det ligger). Ett klipp från just den inspelningen finns redan ute på Youtube. Det är dock bara en låt så troligtvis finns den där enbart för att skapa nyfikenhet. För det andra så berättar Amanda Sommerville (den enda sångerskan som är med) när hon filmar (för sin video blogg på Youtube) Tobias Sammet med en kamera att han filmar för extra meterial till turnén (troligtvis till en DVD).

Alltså måste det ju vara en DVD på gång. Men självklart kommer ju den inte att släppas förren turnén är avslutad och allt extramaterial färdigklippt. Jag skulle tippa att den kommer ut någon gång i höst, eller kanske i början av vintern.

Men om du inte orkar vänta så länge, så ska jag här publicera klippet från inspelningen som ligger på Youtube. Här framför alla sångare tillsammans låten Sign of the Cross från Metal Opera och en liten del av den 14 minuter (i orginal version) långa The Seven Angels från Metal Opera Pt. II.
Enjoy the freakshow!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

:O coolt! den står högt på min måste ha-lista om rycktet nu är sant vill säga. Och tack för att du gillar min blogg :D hoppas att det betyder att du tittar in igen. Jag har inte hunnit kolla så mycket här än, men hittils verkar din blogg också grym!

2008-06-25 @ 23:24:54
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Lea

Avantasia?! Jisses. Vad bra! Visserligen så är det säkert inte ens hälften så bra som live, men det är väl bättre än ingenting?

2008-06-26 @ 14:52:29
URL: http://lealoud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0