Rockduellen

Vilket är tidernas bästa rockband alla kategorier?

Fram till den 11:e Januari har du chansen att nominera din favorit så att dom finns bland de 32 rockband som sedan duellerar om titeln
"TIDERNAS BÄSTA ROCKBAND"!!!

Så här går det till:
Fram t.o.m. den 11:e Januari tar vi fram de 32 bästa rockbanden genom att du nominerar just Din favorit!
Därefter kommer dessa 32 rockband att duellera mot varandra (1 on 1) - även detta med din hjälp! (man kommer kunna rösta via hemsidan & via SMS).

Duellerna kommer fortsätta tills det bara finns en kvar - TIDERNAS BÄSTA ROCKBAND

Vilken radiokanal är det som går ut med detta budskap tro? Kan det vara Mix Megapol? Kan det vara Star FM? Kan det vara Rix FM? Kan det vara The Voice? Eller kan det kanske vara P3? Hehe... Nej... Har dessa radiokanaler någonsin spelat något annat än radiopop? P3 spelar i och för sig Bullets Bite The Bullet lite då och då, men that's about it.

Nej detta är radiokanalen vars morgonprogram, Morgonrock, jag följer nästan slaviskt varje morgon på väg till jobbet. Det är såklart radiokanalen Rockklassiker (en radiokanal vars enda fel är den grymt irriterande reklamen...)! Så gå in och rösta vettja! Och NEJ! Jag är INTE sponsrad av Rockklassiker! Jag skulle gärna va... men nej då...

Hur som helst, på tal om Rockklassiker. Detta är en låt som jag hörde första gången på denna kanal. Sedan dess har den växt till min "inte metal favoritlåt"! Den, eller framför allt texten, är ganska bra! Sorgerlig som APA! Men ändå bra! Framför allt tror jag att det ligger kusligt mycket sanning i texten...



En humörsänkare... Eller hur? Vill du bli på bättre humör igen är det bara att kolla på Bullet videon jag länkade till ovan!

Hur som helst... Min nästa lista är i stort sätt klar nu! Så någon gång denna (alltså nästa...) vecka kanske jag presenterar plats 10 :-)

That's all folks!
Cheers!

ps. JA, jag röstade på HammerFall! Såklart ;-)

Kommentarer
Postat av: Derru..

Tog också och röstade idag, och i brist på fantasi blev det Iron maiden.. Heh.



Bra låt förresten ;D



Ser fram emot listan! :)

2011-01-09 @ 20:08:05
URL: http://Web.me.com/alteaspjuth

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0