Knasköping 3 - Mr.Majstro, Kapitel 5

Författarkommentar: Då har vi kommit fram till det sista kapitlet av Knasköping 3, som även är det sista kapitlet om Knasköping över huvud taget. Det är slutet på den sista berättelsen jag skrev om staden, så det kommer alltså inte komma några fler delar. Kanske jag skriver någon fortsättning någon gång, jag får se. Jag önskar er alla mycket nöje!

Kapitel 5

Knas-paraden

Nu har vi äntligen kommit fram till det sista kapitlet. Det utspelar sig vid den tiden som ni alla känner igen. Tiden då Sixten Knas, släckting till Mr Majstro, är borgmästare.

Det här kapitlet utspelar sig efter Kansköping och Knasköping 2, afrodes diamant. Så om ni inte läst dem så får ni *** göra det.


Sixten Knas gick med sin vän Bo Oval genom Knasköping. De var på väg till det stora Knasfältet där Knasparaden runt Knasköping varje år avslutades. Sixten skulle hålla tal där och även presentera artistframträdandena. Sixten var glad, för alla hans favoritband var med. De som spelade var: Iron Knas, Knasköping City Släckers, AD/HD, Sabba och soloartisten Peter Bögback.


Sixten klev upp på scenen och ett öronbedövande gapskratt fyllde luften. Sixten steg fram och tog upp mikrofonen från den fula kossan Berit som jobbade extra som mickstativ. Berit hade haft en lång och lysande karriär där hon bland annat jobbat med Lena Philipsson.

Hur som helst så tog Sixten upp mikrofonen och skrek högt i den; "Låt oss alla sjunga Knasköpings nationalsång". Efter det så började alla sjunga: "Mr Majstro Mr Majstro, Mr Minister Majstro Misteeeeeeeeeer Miiiister Maj aj ajstro! Miiiiiister Majstro, Mr Minister Maj aj stro! Mr Mr Maaajstro, Mr Miiister Majstro, Mr Minister Maj aj aj aj aj ajstrooooo!"

När alla sjungit klart så skrek Sixten; "Låt mig presentera Iron Knas." Nöjd med sitt extremt genomtänkta tal gick Sixten av scenen där Iron Knas just hade börjat spela deras låt "The number of the rosa elefant".

När Sixten hade gått av scenen så kom en gubbe i långbenskeps fram till honom ridande på en rosa elefant. Gubben sade med en väldigt mörk röst;

"Du måste hjälpa mig. Jag dog aldrig på riktigt. Dom tog mig till fånga. Efter en massa år har jag nu äntligen lyckats fly. Hjälp mig!"

"Och vem är du då" sade Sixten glatt.

"Jag är din släckting Mr Maj..."

"Jag har ingen släckting som heter Mr Maj" avbröt Sixten honom.

"Men jag är ju Mr Maj..."

"Jag har förstått att du är Mr Maj. Men nu får du gå." Och med de orden så vände sig Sixten om och gick.


Nu är det äntligen slut. Jag vet att sluten inte var så genomtänkt. Men det var ett slut eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0