Joacim Cans

Halloj alla! Nej. Jag är inte död! Jag har bara inte haft något vettigt att skriva om. Eller jo... men jag har inte haft inspiration/lust till det :-D

Men nu fick jag av en slump se en låt som någon hade lagt upp på Facebook och kom på att jag bara måste skriva detta. För det är nämligen så att vi i Sverige har en av världens mest underskattade sångare!! Jag talar om Joacim Cans!! Fy satan så bra karln sjunger!!

Trotts det har han enda sedan HammerFalls första album, Glory to the Brave (1997), fått en massa skit för sin röst. Varför? Visst... Glory to the Brave bjöd kanske inte på världshistoriens bästa vokala kraft... långt ifrån faktiskt... Men med tiden utvecklades hans röst till världsklass!!

Jaja... jag får väll glädja mig åt att i alla fall vi HammerFall fans (som ju uppenbarligen KAN det här med vad som är bra!!) gillar honom! Och faktiskt några till också...

Till sist tänkte jag bjuda på något så ovanligt som två låtar med herr Cans på sång som INTE är från HammerFall!!

Vi börjar med låten Winds of Thor från det amerikanska och smått legendariska undergroundbandet Warlord (som upptäckte Cans via HammerFalls cover av deras låt Child of the Damned på debutplattan) och deras senaste platta Rising out of the ashes från 2002. En platta som Cans sjöng på!


Tillsist videon från Cans första, och hittils enda, soloalbum Beyond the Gates (2004). Här är Red Light!!


Och nästa gång vi får höra mannen med rösten är på HammerFalls kommande platta Infected!!! Det ska bli skoj som apa!! :-D

Cheers!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0