Hårdrock i skitmusikfestivalen genom tiderna!

Okej. Ikväll går finalen i skitmusikfestivalen av stapeln. Vi metalskallar får i år sätta vårt hopp till Nicke Borg (jag håller också på The Moniker, vars låt i alla fall i mina öron påminner om Beatles), för någon hårdrock finns här inte. Dock har det ju faktiskt varit lite hårdrock med i festivalen genom åren. Så varför inte ta en tur genom memory lane och minnas dessa band som i alla fall försökt ta in hårdrocken i schlagertöntarnas land!

Black Ingvars - Cherie (1998)
Den kanske inte är så hård. Men visst fan är det rock 'n' roll! Vad jag vet är detta första gången i festivalen ett hårdare band fick vara med. Men jag kan ha fel...


The Poodles - Night of Passion (2006)
Efter Black Ingvars tog det åtta år till nästa gång, denna gång med The Poodles!


E-Type & The Poodles - Line of Fire (2008)
2 år senare var pudlarna tillbaka. Denna gång tillsammans med E-Type. Nämnas bör också att detta var en av de sista prylarna Pontus Norgren gjorde med bandet, innan han några månader senare blev ny gitarrist i HammerFall.


H.E.A.T - 1000 Miles (2009)
Varje gång jag hör denna låt förundras jag över hur mycket jag saknar bandet H.E.A.T med Kenny på sång! Han ÄR grym, H.E.A.T VAR grymma men denna låt är bara okej...


Crucified Barbara - Heaven or Hell (2010)
Kanske var det denna skitlåt som fick hårdrockarna att omgruppera och inte komma tillbaka i år? Vem vet... Crucified Barbara är bra, men låten är kass... Dock mycket bättre än mycket annat!


Där har vi våra svenska hårdschlagers! Ingen av dem har vunnit, men, men...

That's it for today! Se skiten ikväll eller låt bli ;-)

Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Satan så bra memory lane du tog mig på nu, många goa låtar!

2011-03-14 @ 14:41:42
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0