"The Flying Opera" DVD Artwork Unveiled

När ett band börjar få slut på idéer så brukar det ofta komma en platta där bandet säger att de "går tillbaka till rötterna". Nu är det inte så att jag har slut på idéer, faktiskt. Jag tycker bara att det, då och då, är trevligt att gå tillbaka till denna bloggs rötter som en blogg med metalnyheter. Framför allt när något som intresserar mig händer :-P

Idag tänkte jag ta upp två nyheter. De är till synes från två olika världar, men det finns faktiskt en hel del likheter. Nyhet nummer ett är att omslaget till den kommande Avantasia DVDn, The Flying Opera - Around the World on 20 Days, har släppts. Det är faktiskt riktigt snyggt och ser ut såhär:



Nu hade jag förståss sett just denna illustration redan, eftersom den även fanns med på Avantasias turnétröjor för den senaste turnén. Men jag tycker att den passar riktigt bra som ett DVD omslag också. Den påminner ganska mycket om omslagen till The Scarecrow och The Wicked Symphony, så troligtvis är det samma gubbe som gjort även detta omslag.

DVDn kommer, för de av er som ännu inte vet det, innehålla en livefilm, inspelad på Wacken Open Air och Masters of Rock, samt en dokumentär.

Nästa nyhet kommer från till synes helt andra hållet. Men faktum är att dagens Black Metal och Power Metal har många likheter. I alla fall den Black Metal som Dimmu Borgir står för. Det är storslagna arrangemang och körer som gör att även en glad metal fantast som jag kan tycka att det är riktigt bra! Dimmu Borgir har i dagarna släppt videon till låten Dimmu Borgir, som finns med på den senaste plattan Abrahadabra. Jag hörde låten första gången jag såg videon, vilket var i stort sätt nyss, och jag tycker att det är riktigt bra! Helt klart värd att kolla upp! Den ser ut och låter såhär:



Det var allt för dagen det! Jag kan också berätta att jag nästan har gjort klart min nästa lista. Jag har bara lite probelm med rangordningen. Jag har en solklar etta, men därefter är det ganska svårt. Men det är allt jag kan säga just nu!

Bye, bye allt metalheads out there!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Dimmu Borgir är grymma!

Denna video är ¨berbra och jag är glad att jag fann den.

2011-01-06 @ 15:11:11
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Denna video är überbra*

2011-01-06 @ 15:11:47
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0