Att kunna spela ett instrument

Mitt inlägg om "Vem gör covern?" blev ju tydligen uppskattat! Vilket är skoj! För det var bara något som kom spontant. Därför tänkte jag att jag skulle ge er ännu en tankenöt. Även fast detta egenligen är mer en inställningsfråga...

För cirka ett och ett halvt år sedan höll jag och en kompis på att sätta ihop vårat första band. Den gången letade vi medlemmar via internet (något som ibland funkar bra, och ibland inte alls märkte vi sedan... men det är en annan historia...). Vi mötte en massa märkligt folk under denna, något långdragna, process. En av killarna vi träffade, jag tror att han ville spela bas, hade följande åsikt:

"Man kan inte kalla sig en riktig hårdrockare om man inte kan spela åtminstone ett instrument"

Vi debatterade inte ämnet särskillt mycket då, och det gled snabbt iväg. Det är först nu i efterhand som jag har börjat fundera på detta uttalande. Jag personligen håller inte alls med (kanske var bra att han inte blev med i det bandet?). Jag tror att det finns många metallskallar som inte ens kan ta ett powerchord.

Så vad tycker ni?

En liten nyhet hinner vi med också innan vi slutar. Rickard Sundén i Sabaton blir pappa och därför kommer han inte att spela på bandets kommande europaturné (NEJ, den når inte Sverige). Och den som ersätter honom är ingen mindre än Frederic Leclercq på gitarr, som till vardags spelar bas i detta band:



På tal om dagens ämne så kommer ni troligtvis snart att få höra vad Mr.MASA kan göra på basen också! Eftersom hans band (som ÄNNU inte har något namn) troligtvis kommer att spela in en demolåt inom den närmsta framtiden!

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: DANIELA

Jag anser inte att man måste kunna spela ett instrument för att vara en riktig hårdrockare. :)

2011-01-11 @ 21:35:09
URL: http://danies.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Är nog mer fördomsfullt att säga att man kan spela nått bara för man är hårdrockare, dock är det vanligt att man har eller spelar i band.

2011-01-12 @ 14:40:11
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0