Bon Jovi läggs på is

Det är gamla nyheter vid det här laget. Men jag vill ändå, om något för sent, säga min mening i denna fråga. Bon Jovi läggs nämligen på is. Betyder det slutet för bandet? Och i så fall; är det något bra eller något dåligt?

De flesta som känner till Bon Jovi (vilket i stort sätt är ALLA) antingen hatar eller älskar dem. Anledningen, tror jag i alla fall, har varit att bandet blivit så pass kända på sina trallvänliga hittar. Det finns knappast någon idag som inte har hört Livin on a Prayer eller Bed of Roses. Nu var det i och för sig många år sedan bandets senaste stora hit, It's my life från 2003, och trotts att bandet har gjort så mycket annat så är det ändå hittarna man minns när man pratar om Bon Jovi. Och kanske är det här skon klämmer för Jovi hatarna? Kanske är Bon Jovi för kommersiella och hittiga för att en "riktig" rocker ska kunna gilla dem?

Signaturen DNME616 har skrivit följande kommentar till Aftonbladets artikel om detta:

En gång i tiden kunde man kosta på sig att säga: "Jag gillar inte band som bara skriver trallvänliga hits", men nuförtiden är man själaglad bara över att det faktiskt är ett BAND och inte bara ännu en produkt som är villig att visa brösten. Fram för riktiga musiker, ner med producentprojekt!


Jag tror att denna åsikt är väldigt vanlig bland dagens rockers. Och därför tror jag att Jovi kommer att bli saknade. Hur saknade återstår att se... men jag tror att vi inte har sett det sista av Jon Bon Jovi och gubbarna.

Och vad tycker då jag om Bon Jovi? Jag tycker att de är helt geniala! De kanske inte har gjort världens bästa låtar alltid. Men några av deras låtar är odödliga rockklassiker som ingen, ens om de försöker, kan få ut ur skallen. Och DET är skickligt!


Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Kommer sakna dom om dom lägger ner även om jag inte är ett hardrocre fans av dom, dom har alltid varit där endå, det har alltid varit så och så ska det förbli.

2011-02-07 @ 13:44:10
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Jens

De var grymma på åttiotalet.... inte så tuffa men deras musik var fan cool. Tycker inte de gjort särskilt mycket bra efter -95, musiken känns tråkigare och numera bryr jag mig oftast inte ens om att lyssna när de släpper något nytt.

2011-02-07 @ 21:35:19
URL: http://bramusiker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0