FN-dagen

Hell yeah!
Idag är det FN-dagen! Piece, love and understanding! Detta är en dag då vi ska stäcka ut en hand, göra något vettigt här i välden, omfamna en medmänniska, stå upp mot våldet och för demokratin, and all that stuff. Nu har jag i och för sig inte gjort ett skit av det idag. Jag visste inte ens att det fanns en FN dag tills för några timmar sedan. Jag tycker att de borde marknadsföra sig lite bättre. Kanske hämta inspiration från succéer som Morsdag, Farsdag, Alla hjärtans dag... och alla de fantastiska dagarna. Tänk att få ett kort i brevlådan med Ban Ki-Moon som kramar en säl och säger "Glad FN-dag!" Vore inte det trevligt? Istället för en massa hjärtan överallt kan vi ha bilder på fredspristagare som Nelson Mandela, Dali Lama, Barack Obama... Kort sagt; FN-dagen har mycket att lära!

Hur som helst är väll temat för dagen ändå piece and love! Och vad passar då inte bättre än att visa tåv klassiska klipp om raka motsatsen?

Först ut är alla hårdrockares favoritmysgubbe; Siewert Öholm. Vem har inte sett detta klassiska klipp från 1982 (eller var det 1984?) och Svar Direkt?


Vad gör de idag?
W.A.S.P; turnérar världen runt med sin senaste platta Babylon
Anders Tegner; journalist och författare som skrivit flera böcker
Siewert Öholm; chefredaktör för tidningen Världen Idags (en kristen liten småtidning) näringsbilaga. Innan det var han chef för den kristna TV-kanalen Värdekanalen. Oväntat...

Nästa klipp borde nog få alla metalskallar där ute att bli lite gladare. Det är den fenomenala Magnus Betnér som hånar Hipp Hoppen! HELL YEAH!!


Det var allt för idag! Usäkta alla felstavningar! I FN-dagens anda sympatiserar jag nu med alla i 3e världen, som inte har tillgång till något rättstavningsprogram!

Cheers!

Kommentarer
Postat av: DANIELA

SV: Haha ja det är det enda rätta att göra!

Är ju riktigt avundsjuk på dig som ska på deras konsert också :(

2010-10-26 @ 19:32:35
URL: http://danies.blogg.se/
Postat av: radiogirl

Hahaha, ja jag kommer ihåg Siwert klippet från när det sändes för första gången. Betyder det är jag är riktigt riktigt gammal? Ja, kanske...

2010-11-02 @ 21:44:10
URL: http://www.radiogirl500.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0