Sabaton tonight!

Hallo! Hurray!! Let the show begin!

Ikväll spelar Sabaton på Arenan! Och jag ska dit såklart! Jag har haft biljett i stort sätt enda sedan de släpptes någon gång innan sommaren! Det ska bli grymt skoj för enligt mig är Sabaton en av de fyra bästa banden som kommit ur den svenska metalscenen de senaste... ja... alla år egentligen... Och de är grymma live!

Jag har sett Sabaton en gång tidigare. Då var de dock förband till HammerFall (ett annat av de 4...), men fick ändå spela i nästa en timme. Med lite tur blir det lite längre idag :-P

Bandet är ju ute på sin största turné någonsin. De har varit ute i Europa hela hösten, för två dagar sedan spelade de i Lisebergshallen i Göteborg, igår spelade de inför 1000 personer i Ronne och idag är det Arenan (den STORA versionen) i Stockholm. Och inte nog med det. Nyligen blev det klart att de även ska dra till USA som förband till Accept! Det är bara att gratulera.

Vilka låtar kommer då att spelas ikväll? Jag vet inte. Men man kan väll gissa att det blir en setlist som är ganska snarlik denna (från Lisebergshallen, två dagar sedan):

The March To War
Ghost Division
Uprising
White Death
Cliffs Of Gallipoli
40:1
The Final Solution
Attero Dominatus
Rise Of Evil
Saboteurs
Swedish Pagans
The Price Of A Mile


Extra nummer

Coat Of Arms
Primo Victoria
Metal Machine / Metal Crüe
Dead Soldier's Waltz


Det låter riktigt bra faktiskt! Hela 5 låtar från senaste plattan, Coat of Arms, och 4 låtar från The Art of War plattan, mina två favoritalbum med bandet! Detta kan bli riktigt skoj!

Med sid har Sabaton förbanden Steelwing och Alestorm. Jag har egentligen inte mycket att säga om dem. Roligare förband har man ju varit med om... Men det blir säker skoj! Lite klassisk 80-tals Judas Priest metal och lite pirat-metal kan väll aldrig vara fel?

Hur som helst! Nu är klockan 4, eller ja... typ i alla fall..., och dörrarna öppnar 18.30. Vilket betyder att Steelwing troligen sparkar igång runt 19, Alestorm runt 19,45 och Sabaton rund 21. Ska jag då åka och köa redan nu? Med tanke på att Arenan ligger i andra änden av stan och att det är kallt som APA så är svaret NEJ!! Men jag ska ändå försöka se alla band!

Cheers!


Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Have fun och hälsa grabbarna ;)

2010-11-27 @ 21:48:48
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Derru..

Ha det så kul! :)

2010-11-27 @ 23:39:30
URL: http://web.me.com/alteaspjuth
Postat av: Ida

Ha det så bra :)

2010-11-27 @ 23:49:46
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0