Textrader... Uprising

Hej och hå! Mr.MASA is back! Idag har han däremot inte särskilt mycket att säga. Han vill bara tipsa alla de som känner sig alldeles för nyfikna på Sabatons kommande platta, Coat of Arms, att bandet nu har lagt upp hela den nya plattan för gratis lyssning via deras MySpace!! DET ÄR SANT (betydligt mer sant än att herr Dio är död... som jag hört att det har ryktats om i min frånvaro... men det är alltså INTE sant!)!! Nu har jag valt att inte lyssna på de nya låtarna. Korkat? Ja. Kanske. Men jag vill vänta med att höra dem tills jag har det nya albumet i handen. Alternativt tills det spelas på radio (något som inte kommer att hända dock...).

En låt som jag dock hört från den nya plattan är Uprising. Och eftersom det passar så bra så tänkte jag att jag skulle göra en "Textrader..." av texten! Texten kommer alltså från den kommande plattan Coat of Arms av Sabaton. Jag vet inte vem som har skrivit den, men jag gissar på att det är Joakim Brodén som vanligt. Låten handlar om den lilla rebellgrupp som försökte göra motstånd, främst i Varsava (NEJ, jag vet inte hur det stavas!), när Tyskland invaderade Polen under andra världskriget!

Warsaw Rise!

Do you remember when,
when the Nazis forced their rule on Poland
1939 and the allies turned away
From the underground
rose a hope of freedom as a whisper
City in despair, but they never lost their faith

Women, men and children fight
they were dying side by side
And the blood they shed upon the streets
was a sacrifice willingly paid

Warsaw, city at war
Voices from underground, whispers of freedom
1944 help that never came
Calling
Warsaw, city at war
Voices from underground, whispers of freedom
Rise up and hear the call
History calling to you
Warszawo, walcz!

Spirit, soul and heart
in accordance with the old traditions
1944 still the allies turn away
Fighting street to street
in a time of hope and desperation
Did it on their own and they never lost their faith

Women, men and children fight
they were dying side by side
And the blood they shed upon the streets
was a sacrifice willingly paid

Warsaw, city at war
Voices from underground, whispers of freedom
1944 help that never came
Calling
Warsaw, city at war
Voices from underground, whispers of freedom
Rise up and hear the call
History calling to you
Warszawo, walcz!

All the streetlights in the city
broken many years ago
Break the curfew, hide in sewers
Warsaw, it's time to rise now

Sådärja! Det var allt för idag! I nästa inlägg publiceras, troligen (om det inte händer något jätteomskakande i världen), plats 4 på min lista över de 10 bästa hårdrocksballaderna!

Bye!


Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Du fick rätt-10-talet börjar mörkt för metalvärlden:(

2010-05-16 @ 22:06:59
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0