VIDEO PREMIÄR!! Avantasia - Dying For An Angel

Ni som har följt min blogg, eller vet någonting om the world of Power Metal, känner igen låten Dying For An Angel. Den har snurrat runt på nätet i några veckor nu i en "radio edit" och kommer från Tobias Sammets kommande Avantasia platta The Wicked Sym­pho­ny (del två av The Wicked Trilogy. Del tre, Angel Of Babylon, släpps samma dag). Nu har det spelats in en video till låten! En video som faktiskt släpptes igår! Men videon är inte till "radio edit"en utan till fullängdsversionen! Som är cirka en minut längre!

Hur som helst. Jag ska inte snacka för mycket utan presentera videon. I videon deltar, förutom Tobias Sammet själv på sång och bas, Felix Bohnke (Edguy) på trummor, Sascha Peath (ex-Heaven's Gate samt producent) på gitarr OCH Klaus Meine (The Scorpions) på sång! Kolla in!



Det var allt för idag. Men innan jag lämnar er så ska jag tipsa om att min blogg-kollega (grymt fånigt ord som jag bara var tvungen att använda :-P) Baron Lacroix har startat ett lovvärt initiativ. Han har börjat intervjua små underground band! Det är faktiskt ganska intressant även fast jag aldrig hört talas om Arcosolium och Särimner, vilka är de två han hittills intervjuat. Kolla upp det om ni har tid!

Bye!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag är kär i Tobias <3

2010-03-19 @ 13:42:52
URL: http://maols.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0