Two great but very different vocalists...

...har nu släppt lite nyheter om sig själva. Dessa båda herrar har varit med från början av respektive genre. Ena herren var något av en grundare, eller i alla fall STOR förgrundsfigur, för teater skräck rocken och har inspirerat band som KISS och Rob Zombie. Den andre är en stor vokalist känd för sitt höga register och var med från början när Power Metal kom. Båda kan kopplas ihop med Tobias Sammet och hans Avantasia projekt (snaaaaaaaaaaaaart så är de ny plattorna här! JIPPIIIIIIIIIII!!!)! Jag pratar såklart om Alice Cooper och Michael Kiske.

För att då börja med herr Coopers nyheter. Det är nämligen så att han, i sin radioshow Night's With Alice Cooper (som också sändes på svenska Rockklassiker ett tag förut, varför slutade de med det?), har avslöjat namnet, eller åtminstone arbetsnamnet, på han kommande platta! Såhär ska han, enligt Blabbermouth, ha sagt:

"Our new album hasn't been recorded yet but we've got ten demos done already on it. I think it's gonna be called 'The Night Shift'."

The Night Shift alltså! Spännande! Jag gillade förra plattan, Along Came A Spider, ganska mycket (och även föregångaren till den, Dirty Diamonds) så jag hoppas att det blir något liknande :-) Jag tycker att det är skojigt att gubben fortfarande skriver och spelar in ny musik! Hoppas att det blir en eller två nya låtar på Sonisphere i sommar!

Kiske nyheter då! Michael Kiske och Amanda Sommerville har nu spelat in två videor för deras kommande duett Metal projekt "Kiske/Sommerville"! De låtar som har blivit video heter Silence (som också kommer att släppas som singel) och If I Had A Wish. I videon framträder (förutom då självklart Michael Kiske och Amanda Sommerville) Mat Sinner (bas och låtskrivare, även känd från Primal Fear), Sander Gommans (gitarr, även känd från After Forever), Ramy Ali (trummor) och Jimmy Kresic (keyboard, även känd från nått band som heter VOODOO CIRCLE).
Matt Sinner säger följande om videoklippen:

"The first video clip is for ther song & first single of the album "SILENCE" and was shot at the Opera House, the second video clip was shot for the song "If I Had A Wish" in an old & closed public bath. Hard job for all of us, but we had a fantastic time!"

Spännande, spännande! Och för att göra det ännu mer spännande så har de även publicerat den här bilden från inspelningen:



Det var allt för idag. Men innan jag lämnar er kan jag avslöja att jag lite smått har börjat fila på en ny top 10 lista! Vad jag kommer att lista vill jag inte avslöja riktigt än. Jag vill gärna få ihop listan först. Inom det temat jag valt finns det nämligen ett STORT urval!

Bye!

PS. Om ni ser en dålig video med Mange... nånting... här under så är det INTE jag som laggt den där. Det är reklamskit!! Kolla INTE på den!! Jag gjorde det och det ångrar jag bittert!

Kommentarer
Postat av: ztizze

Glad påsk !

2010-04-01 @ 10:39:02
URL: http://ztizze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0