HELL YEAH!! THE AWESOME FOURSOME STRIKES AGAIN!!

Rubriken säger väll allt ;-)
Det var RIKTIGT bra! Faktiskt lika bra (om inte bättre?) som Stratovarius för lite mer än en månad sedan (i samma lokal)! En bra mix av låtar, både från den nya plattan och de äldre, framförda på ett grymt sätt! Kai Hansen sa att han var lite förkyld, men det märktes fan inte alls! KAI, HENJO, DIRK and DANIEL, you ARE GODS! Låtar som bjöds var bland andra; Rebellion in Dreamland, Armageddon, To The Metal, Send Me A Sign, Garden of the Sinner, Man on a Mission, No Need to Cry, Empaty och... ja... en massa fler! Vi bjöds också på de gamla Helloween klassikerna Ride The Sky och I Want Out!!! Fantastico! Men om jag ska välja en favoritlåt som de framförde bäst och allra mest storslaget så är det nog No Need To Cry! Låten kommer från den nya plattan, är skriven av Dirk och handlar om hans fars död. Riktigt bra var det, trotts att det var en ballad! Välspelat och känslosamt, om jag inte minns fel så såg jag till och med Dirk torka bort en tår i början av låten... Dirk spelade och sjöng också den korta akustiska biten av låten ensam på scen. Ganska fint om man vet storyn bakom låten...
Och visst ja. Jag höll nästan på att glömma. Kai spelade gitarr solo på en Svamp Bob gitarr!!! METAL!!!

Jag ska väll säga något om förbandet Freedom Call oxå. De var faktiskt över förväntan! Det var riktigt roligt att se och höra låtar som We are One och Freedom Call live! Mycket nöjd var jag alltså med även deras spelning. Det enda som är lite smått tråkigt med dom är att det, numer, endast är gitarristen/sångaren som är kvar från originalsättningen av bandet. Jaja... de var bra i alla fall! Måste dock nämna att deras nya trummis ser ut som en roddare :-P

Vi avslutar med respektive bands bästa låtar från igår!! (Live klippen är från i år, men inte från Stockholm)

Freedom Call - We Are One


Gamma Ray - No Need To Cry


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0