Fler Avantasia samples!

Tänkte bara tipsa alla lite snabbt att herr Tobias Sammet nu har lagt ut smakprov från inte mindre än fem nya låter på sin hemsida, www.tobiassammet.com! Man måste i och för sig ha registrerat sig för Backstage sektionen (vilket är helt gratis, allt som behövs är en mejladress! Super enkelt om du skulle vara intresserad) för att kunna lyssna på dem, men det är som sagt enkelt att fixa ;-) Sen är det nog ingen vild gissning att någon trevlig själ kommer att lägga upp dem på YouTube oxå inom kort.

De låtar som vi får höra smakprov från är:

Scales of Justice
En låt som låter riktigt bra! Jag tror det är Tim Ripper Owens som sjunger, men är inte helt säker. Hårt är det i alla fall. Lite Iced Earh/Judas Priest vibbar faktiskt (vilket kanske inte är så konstigt om det nu är Ripper som sjunger :-P). En låt som lika gärna hade kunnat platsa på Metal Opera plattorna i enligt mig!

Wastelands
Ännu en fantastisk låt sjungen av Michael Kiske. Det är en upptempolåt i stil med Shelter From The Rain (från The Scarecrow) och Eagle Fly Free (Helloween)! Kanske inte så nyskapande (eller ja... i alla fall vad jag kunde höra på det korta smakprovet) men likväl en fantastisk Power Metal låt!

Death Is Just A Feeling
Jag vet inte vem som sjunger men han gör det bra! Detta är en skum och mystiskt Tim Burton aktig låt i stil med The Toy Master (från förra plattan). Jag gillar det! GRYM refräng!

Stargazers
Kiske is back once more! Låten är bra men den påminner för mycket om Wastelands tycker jag. Detta kan ju vara för att Kiske sjunger på samma sätt (som han iof nästan alltid gör i upptempolåtar) men jag tycker att uppbyggnaden av låten också är ganska lik Wastelands. Men det är ju som sagt svår att höra något särskilt utom det allra mest utmärkande på ett 30 sekunder kort klipp. En bra Power Metal låt är det i alla fall!

States of Matter
Det enda klipp som är uppladdat där Tobias Sammet själv har den framträdande rollen. Och visst gör han det bra! Låten är också grym! Om de andra låtarna flörtar något med Metal Opera och Edguys "gamla" sound så är det här mer åt The Scarecrow och Edguy från och med Rocket Ride. Alltså lite mer år klassisk hårdrock än Power Metal men lite Bon Jovi vibbar (detta med Bon Jovi och så har det snackats om en det när det kommer till herr Sammets "nya" sound. Varför? Det kan jag aldrig förstå. Och i så fall; varför är det dåligt? Jag gillar Bon Jovi!). Men riktigt bra ändå! Grymt!

Sen finns där också den Klaus Meine (Scorpions) gästade Dying For An Angel. Den har jag redan sagt är fantastisk och det står jag fast vid! Och tro det eller ej, men låten har växt för mig och jag tycker att den är ännu mer fantastisk nu! Om vi ska kolla på soundet så har den samma sound som States of Matter. Så läs där om vad det är ;-)

Sådär! Nu ser jag bara ännu mer fram emot de nya plattorna!! MR SUPER GENIUS SAMMET! IF YOU REED THIS! PEASE SEND ME THE DELUX BOX RIGHT AWAY! PLEEEEEEEESE!

De här inlägget vart lite längre än tänkt. Fan, jag skriver långa inlägg numer. Jag måste sluta med det :-P Tyvärr kanske nästa ilägg oxå kan ta sin lilla plats. Men varför får ni se då! Bye!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Kärlek <3

2010-03-11 @ 18:09:53
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: FM

Det är Jon Oliva som sjunger på låten Death Is Just A feeling.

2010-03-11 @ 19:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0