Examensarbete!

Det har nog inte undgått någon. Det är något som berör hela väst världen. Det är någonting stort. Det är någonting fantastiskt. Det är... eller nja... Men jag tycker att det är grymt skoj i alla fall. Den 7e juni (tror jag det är...) slutar Mr.MASA gymnasiet!! Mr.MASA känner en stor lycka över detta eftersom han har börjat ruttna på skolan nu.

Men det är inte det jag ska prata om idag. Eller jo... jag ska prata om något som är kopplat till det i alla fall. Som någon kanske vet så går Mr.MASA (som nu mer talar om sig själv i tredjeperson för att värka cool) media programmet med inriktning på Grafisk Kommunikation. Vårat sista uppdrag i Grafisk Kommunikation C är att vi ska göra ett examensarbete. Detta examensarbete får vara VAD SOM HELST bara det är åt det grafiska hållet! Ibland hatar jag såna restriktioner eftersom jag aldrig tycks komma på något bra. Men nu har jag kommit på något fantastiskt bra! Något som faktiskt har med temat på denna blogg att göra, vilket är enda anledningen till att jag tar upp det här.

Det jag ska göra är att jag ska illustrera 4 citat på 4 arbeten. Jag kommer att använda mig av både fotografi och illustrationer och jag tror att det kan bli riktigt bra. Och vad är det för citat då? Kanske ni undrar. Jo! Då ska jag berätta det go vänner!

Citat 1:
We are never gonna be like you,
We don't follow - King of Fools,
You're the blind who lead the blind.
And I walk the wicked way!
- King Of Fools, Edguy (T.Sammet)

Citat 2:
As Long As I Fall
I don´t hit the ground
As Long As I Fall
I´m safe and sound
As long as I fly
I sure cannot die
I don´t need to hear the call
As Long As I Fall
- As Long As I Fall, Helloween (A.Deris)

Citat 3:
Days passed by and weeks turned into years
Every drip of hope became a sea of fears
Somewhere in the dark, a light or just a spark

- One Of A Kind, HammerFall (J.Cans)

Citat 4:
Heart of an eagle
He flies through the rainbow
Into a new world and finds the sun
Spreading his wings above all the sorrows
The glory of Eagleheart
- Eagleheart, Stratovarius (T.Tolkki)

Som ni ser är det alltså citat från Hårdrockstexter! Något som länge fascinerat mig (kolla bara på min serie "Textrader", som btw snart borde göra come back!). Jag tror faktiskt att det kan bli riktigt bra och jag har redan klart för mig hur de ska se ut. Med all säkerhet hamnar de nog här på bloggen också i sinom tid (när jag fått betyg, så att min lärare inte tror att jag kopierat från denna blogg, hehe)!

Ni märkte kanske att citat nummer 4 var hämtat från Stratovarius låten Eagleheart (plattan Elements Pt 1). Detta är en låt som jag totalt kärat ner mig i för tillfället! Jag vet inte riktigt varför men jag kan inte få nog av den. Kanske är det på grund av att texten handlar om att lämna det gamla bakom sig och göra något nytt (något som jag har ett starkt behov av just nu... jag pratar om skolan) eller så är det för att låten i sig är så grym! Den har faktiskt tagit sig förbi Hunting High And Low som min favorit Strato låt! Den kanske till och med tagit sig upp som nummer 1 bland mina favoritlåtar från Finland! Därför tänkte jag plåga er med den låten oxå! Varsågoda!



Oj. Ännu ett långt inlägg! Jaja. Jag är väll inne i någon sådan fas just nu. DEAL WITH IT!
Good bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0