A LOT of Metal News!

Är det inte lite märkligt? Varför händer ALLTING när jag är någon annan stans utan internet? Jag är nämligen nyss hemkommen från Stöten, Sälen, (skidor e skoj!) och vad ser jag då när jag går in och kollar runt lite? Jo. EN MASSA NYHETER!! Nyheter jag självklart måste prata om här. Så bered er på ett långt och intressant (förhoppningsvis) inlägg!

Vi börjar from the top med att
Iron Maiden har tillkännagivit namnet på deras nya platta!
Namnet är THE FINAL FRONTIER och tanken är att den ska släppas någon gång vid slutet av sommaren. Steve Harris (bas... fasst det BORDE du veta!) har sagt många gånger att Iron Maiden ska göra 15 album. THE FINAL FRONTIER är nummer 15... och om man kollar på namnet så tycker jag att det är ganska tydligt att det blir den sista Iron Maiden plattan med nya låtar någonsin. Vilket såklart är tråkigt! Det är en era fylld av underbar musik som går i graven. Förhoppningsvis betyder inte detta slutet för bandet, utan enbart början på slutet. Min gissning är att de kommer att hålla på många år till. Förhoppningsvis. En annan grej med denna platta är ju att den troligtvis kommer att ha utkommit innan Sonisphere i Augusti vilket betyder att de lär spela några nya låtar då! Spännande!

Nyhet nummer 2 står på tur:
Sabaton ger sig ut på turné i oktober!
WORLD WAR TOUR kommer den att kallas och kommer att vara i direkt anslutning till deras kommande femte platta, Coat of Arms! Under 2010 kommer de alltså att besöka en VÄLDIGT MASSA ställen runt om i Europa och de spelar i Sverige inte mindre än 10 gånger! Varav en i Stockholm där de tar steget upp från Klubben till Arenan! Jag måste självklart vara där! Grymt skoj ska det bli! Biljetter finns att köpa här (även fast jag måste vänta eftersom jag spar pengar till de kommande Avantasia plattorna...)!

24.09.10 Karlstad - Nöjesfabriken
28.10.10 Huskvarna - Folkets Park
29.10.10 Lund - Mejeriet
30.10.10 Norrköping - Flygeln
25.11.10 Göteborg - Trädgårn
26.11.10 Ronneby - Club Ron
27.11.10 Stockholm - Arenan
09.12.10 Östersund - Gamla Teatern
10.12.10 Piteå - Norrmalmia
11.12.10 Umeå - Idunteatern

Sabaton har även releasat en trailer för denna kommande turné, tonsatt av ett smakprov från den kommande plattan! DET LÅTER BRA!



Nyhet nummer 3:
Gamma Ray Chartpositions
Detta är väll egentligen ingen nyhet i ordets bemärkelse. MEN. Det kan ändå vara skoj att veta att Gamma Rays nya (fantastiska) platta To The Metal har sålt bra! Top 4 är:

Greece:       4
Czech Rep.: 17
Germany:   24
Sweden:     25

Time to move on to den fantastiska nyhet nummer 4:
NY AVANTASIA LÅT ONLINE!
Tobias Sammet har nu släppt en låt från den kommande plattan The Wicked Symphony för streamning! HALLELUJAH!! Låten heter Dying For An Angel och är en duett med Klaus Meine (jag hoppas att jag inte behöver säga att han till vardags sjunger i det snart nedlagda Scorpions!)! Låten är i och för sig en "radio edit", alltså en kortare version än den som kommer på skivan. MEN. Det gör den inte mindre fantastisk. Jag tycker att herr Sammet har gjort det igen! Om resten av låtarna håller samma kvalité ser det ut att bli två av 10-talets främsta musikaliska storverk!

HÄR ÄR DEN! DYING FOR AN ANGEL (som jag tror handlar om huvudpersonens dröm om att slå igenom i Amerika...)



Det var alla nyheter för idag. Men eftersom jag redan visat två videoklipp här idag så tänkte jag även visa ett tredje där Anders Johansson förklarar, på ett väldigt pedagogiskt sätt, vad som just nu sker i HammerFall lägret!



That's all folks!

Kommentarer
Postat av: ztizze

UP THE IRONS !! Trevlig helg !!

2010-03-05 @ 18:29:47
URL: http://ztizze.blogg.se/
Postat av: fredrik

Bilda dig, karl! 8)



http://fredrik-d.blogspot.com/2010/03/heavens-gate.html

2010-03-06 @ 13:46:15
URL: http://fredrik-d.blogspot.com
Postat av: Grimgoth

sv:

Chocken över det har nog inte lagt sig, fattar inte vad folk tänker med.

jaja...skam!

2010-03-07 @ 15:42:19
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0