BACK IN SWEDEN!!

Nu är jag tillbaka i Sverige!
Alltså kan jag avslöja var jag varit någonstans. Jag har tillbringat en vecka i solen på Rhodos. Det har varit varmt som apa med fantastiskt bra väder! En bra vecka helt enkelt.

MEN. En sak har jag lärt mig. Det är INTE intelligent att gå på konsert kvällen innan man ska upp klockan 4 på morgonen! Jag kanske sov lite... men inte särskilt mycket, vilket gjorde att jag var grymt trött de två första dagarna. But what can you do?

Vad kan jag säga om KISS på Stockholm Stadion då? Jo. Att jag tyckte faktiskt att det var ganska bra! Musikaliskt sätt kanske inte KISS var några höjdare (Paul Stanley och Gene Simmons kan knappt sjunga längre...) men showmässigt var det helt fantastiskt! Det var bomber, fyrverkerier, videoskärmar, linbanor, eld, flygande trumpodier, blodspottande och smink. Allt det som man förväntar sig av en storskalig arenaförställning á la KISS.

Låtlistan var också bra. De spelade klassiker som I Was Made For Loving You, Detroit Rock City, Black Diamond, Love It Loud och Shout It Out Load. De spelade tre låtar från senaste plattan Sonic Boom: Modern Day Delilah, Say Yeah och I'm An Animal. Samt att de spelade mer ovanliga låtar som Crazy Crazy Nights och min nya favoritlåt med bandet, Beth (sjungen FANTASTISKT av Eric Singer!!).

Och förbanden då? Jo både Mustasch och Europe var bra! Jag tyckte dock att Mustasch var snäppet bättre (något som mycket väl kan ha att göra med att jag störde mig på Joey Tempest scenstil. Måste han röra sig så???). Mustasch bjöd på låtar som Mine och Dubel Nature och Europe på Rock The Night och The Final Coutdown.

Tillsist lite bilder från evenemanget!
Kön till T-Shirtförsäljningen Mustasch på scen Joey Tempest från Europe KISS på scen Paul Stanley KISS Gene Simmons Eric Singer och Tommy Thayer ROCK AND ROLL ALL NITE! 

För att nu avsluta min storslagna come-back på bloggen så ska jag även visa två videoklipp!
Det första är med bandet på bilderna och min nya favoritlåt med dem; Beth (här dock i orginalversionen, med sång av Peter Criss)



Tillsist har jag också fått veta att Kenny Leckremo slutar som sångare i H.E.A.T!!! Den officiella förklaringen till detta är att hans hälsa försämrats på grund av vokala problem (tror jag det var...) och att han vill flytta till england och att detta inte passar in i bandets mål. Detta är mycket synd! H.E.A.T är/var ett bra band där Kenny Leckremo var en stor del. De söker nu en ny sångare men frågan är om de kan återhämta sig från detta... och jag som tyckte att de hade en ljus framtid framför sig...

Därför avslutar jag med en video med Kenny! Insé ditt misstag och kom tillbaka!


Jädrar vilket lååååångt inlägg det blev :-O
Jaja... BYE!

Kommentarer
Postat av: ztizze

Du valde då rätt vecka att åka till Rhodos...Här har det varit regn, regn och lite mera regn... Welcome back :)

2010-06-22 @ 10:14:43
URL: http://ztizze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0