12 miljarder mer!!

Tänkte bara titta in med ett väldigt kort inlägg!

För det första tänkte jag tacka för de fina kommentarer jag fick för mitt förra inlägg!! Det är skojigt att höra att man inte slänger bort sin tid alldeles för mycket på den här sidan :-P THANX!!

För det andra måste jag bara nämna det IDIOTISKA utspel som de RödGröna kommit med. Vad än Alliansen lägger på välfärden så kommer de RödGröna att lägga 12 miljarder mer! Oavsett vad Alliansen lägger!?
Jag tror/hoppas att detta var sista spiken i kistan. Det känns så oansvarigt så det är inte sant! Visserligen är det ju bra att lägga pengar på välfärd. Jag säger inte emot det. Men att säga "vad än de lägger så ska vi lägga 12 miljarder mer" känns som sandlådenivå. Min pappa är starkare än din pappa!

De RödGröna lovar också 7 miljarder nästa år och 5 miljarder 2012 på kommuner och landsting. Om jag har räknat rätt är allt detta totalt 24 miljarder kronor mer än Alliansen som de RödGröna utlovar till välfärd, kommuner och landsting. Och det är väll bra. Men det jag skulle vilja veta är var de kommer att få dessa pengar ifrån? De måste ju dra in på ganska mycket annat, samt höja skatterna...

Jaja... Detta är inte någon politisk blogg! Så nu slutar jag med detta gnäll. Men jag kände i alla fall att jag behövde skriva om detta idiotiska (någon av er har säkert en annan åsikt, dela gärna med dig! :-) ).

Cheers!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0