To The Metal! - Video premär!

Jepps! Idag var det premiär för videon till GammaRays nya låt To The Metal! på bandets Myspace! Och videon är väll... hm... den har väll sin charm men den skulle inte komma in på min top 10 lista om man säger så ;-) hehe. Låten är däremot fantastiskt bra (vilken överraskning... inte), vilket ju självklart höjer videon lite grann oxå.

Videon är en "bakom kulisserna" inspirerad video och den är inspelad i studion, vid olika intervjuer och utomhus vid olika fotosessioner. Det är i alla fall det jag har räknat ut när jag kollat på den. Jag är inte jätte förtjust i sådana videor. De tenderar att bli aningen enformiga, vilket jag tycker att To The Metal! (videon alltså) är. Men ni ska få bedöma själva:



Vidare så har jag några andra nyheter från hårdrocksvärlden.
För det första så gick Grammisen för bäste hårdrock inte till HammerFall det här året heller utan till Mustasch. Jag hade helst sett att HammerFall skulle vinna (såklart) men Mustasch är inte helt fel heller. Grattis Mustasch! Både till Grammisen och till att ni får spela förband till KISS i Sverige (JIPPI! Ännu ett förband värt att se!)!

Vidare så har omslagen till Avantasias båda kommande plattor (The Wicked Symphony & Angel of Babylon) publicerats! De är båda väldigt snygga och de är designade av Thomas Ewerhard, som även är ansvarig för omslagen till den förra plattan, The Scarecrow, samt Edguy plattan Hellfire Club.

Jag tycker att det är skoj att loggan från The Scarecrow är kvar! Den passar så bra!

Det var allt för idag! I'll be back!

Kommentarer
Postat av: Dennis

Omslagen är underbart snygga som vanligt!

2010-01-17 @ 21:49:26
URL: http://baronlacroix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0