SWEDISH METAL AWARDS 2010

Nu har Swedish Metal Awards återigen gott av stapeln! Priserna delades ut i helgen på Grand Hotel i Falkenberg och vinnarna blev följande:

Årets Hårdrock:
HARDCORE SUPERSTAR - Beg For It
(Det känns som om detta band är överallt just nu, och har varit ganska länge. Jag vet inte riktigt varför eftersom deras musik är ganska intetsägande. Jag tycker alltså att det var fel vinnare. Jag hade mycket hellre sätt Mustasch eller liknande...)

Årets Death Metal:
HYPOCRISY - A Taste Of Extreme Divinity
(Jag kan inte säga att jag har någon åsikt om detta. Men Peter Tägtgren är ju en kompetent snubbe så varför inte!)

Årets Heavy/Power:
HAMMERFALL - No Sacrifice, No Victory
(YEY! En värdig vinnare! Ett av förra årets bästa album alla kategorier! GRATTIS HAMMERFALL!!!!)

Årets Glam/Sleaze:
VAINS OF JENNA - The Art Of Telling Lies
(Jag vet inte vilka dessa är men jag hade mycket hellre sätt att Crucified Barbara, som också var nominerade till denna kategori, vann)

Årets Punk/Hardcore:
DIA PSALMA - Re Voltere
(Jag har ingen åsikt om detta heller... jädrar vad jag känner mig smal idag, jag känner knappt till några band längre, hehe)

Årets Metal (Thrash, Black, Doom etc):
CANDLEMASS - Death Magic Doom
(Candlemass är lika med kvallitet och om man tittar på vilka mer som var nominerade i denna kategori, Marduk och Dark Funeral är två exempel, så är det HELT KLART rätt vinnare! GRATTIS CANDLEMASS!!)

Årets Alternativ Metal (Modern, Nu, Progressiv etc):
LILLASYSTER - Det Här Är Inte Musik Det Här Är Kärlek
(Jag gillar Lillasyster, om än i VÄLDIGT små doser, så det här var också rätt vinnare tycker jag!)

Årets Video/regissör:
SONIC SYNDICATE/PATRIC ULLAEUS - Burn This City
(Videon är faktiskt väldigt cool, även fast låten är kass. Det är mycket möjligt att det är förra årets bästa svenska hårdrocksvideo faktiskt, även fast den aldrig skulle ta sig in på denna bloggs top 10 lista)

Årets Liveakt:
RAISED FIST
(Jag har inte sätt någon av de nominerade så jag kan inte uttala mig. MEN jag hade gärna sätt Sabaton vinna denna kategori!)

Årets Nykomling:
HYSTERICA
(Nja... hittade de inga bättre att nominera? Jag vet inte jag...)

Sådärja. Då var detta års enda musik av klass avklarad.
Bye bye!


Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Jag tycker det var jättekul att Hammerfall äntligen vann-och att Hysterica vann för de är ett grymt band enligt mig.

2010-02-01 @ 10:14:19
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Dennis

Dark Funeral skulle vunnit istället för Candlemass ju!

2010-02-01 @ 14:17:57
URL: http://baronlacroix.blogg.se/
Postat av: The Shadowy Hardrocker....JESSICA :D

Så otroligt roligt att HammerFall vann, det är dom verkligen värda tycker jag.

Och Dia Psalma. Själv har jag inte hört jätte många låtar från just det albumet men för övrigt gillar jag Dia starkt o tycker det är väldigt roligt att både HF och Dia som är 2 av mina favoritband vann, det är bara Sabaton som saknas ;)



Och sen vill jag säga att detta är en toppenblogg jag verkligen ska börja följa, great job!

2010-03-23 @ 07:10:26
URL: http://noothingtosay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0