De 10 bästa Hårdrocksvideorna; Plats 6

...and the countdown continues!

Nu har vi kommit till plats 6 på listan över de 10 bästa hårdrocksvideorna (enligt mig såklart...)! På denna plats hittar vi den nyaste videon på listan. Den är så ny att den faktiskt släpptes förra året, 2009! Den är för en låt från en av förra årets bästa skivor och videon är i min mening helt klart den bästa bandet gjort. Bandet jag pratar om kommer från Finland (precis som på plats 8!) och videon jag pratar om är;

På plats nummer 6: Sonata Arctica - Flag In The Ground



Motivering då:
Den här videon är väldigt välgjord. Något som lyser igenom i allt från färger och bilder på bandet till de animerade specialeffekterna. Detta är i och för sig inget ovanligt idag. Men det som Flag In The Ground lyckas med är att inte förlora sig i effekter och enbart fokusera på det. Här finns också kärlek och smått poetiska bilder på när huvudrollsinnehavaren sitter och skriver. Om man ska sammanfatta det hela med ett ord kan man säga; "storfilmsaktigt". För det är väldigt mycket storfilms inspirerat. Något som jag personligen gillar väldigt mycket och som passar bra ihop med låten.

Så varför har inte den här videon hamnat längre upp på listan? Dels har det att göra med att det faktiskt finns 5 videor som överträffar denna! Men det har också att göra med att videon håller sig alldeles för exakt till låttexten. Den besktiver EXAKT det som sägs och den kommer egentligen inte med så mycket mer. Videon är alltså precis det man förväntar sig att den ska vara och det är det som drar ner den i det här fallet.

Listan ser nu mer ut såhär:

6: Sonata Arctica - Flag In The Ground
7: Ozzy Osbourne - Mama I'm Coming Home
8: Stratovarius - Hunting High And Low
9: Alice Cooper - Welcome To My Nightmare
10: Twisted Sister - Were Not Gonna Take It

Vi har alltså 2 finska videos på listan nu. Men än är det inte slut! Jag kan utlova att minst 1 till video från detta land kommer att komma in på listan! Var säger jag inte ;-) Allt jag kan säga är att det inte är nummer 5, för där kommer någonting helt annat!

Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0