STRATOVARIUS STÄLLER IN!!!

HAHA! Där lurade jag er! Eller nja... jag kanske lurade någon i alla fall och i så fall är jag glad :-D (för att förtydliga för den tröge; Stratovarius ställer INTE in, det var bara ett sjukt skämt :-P)!

Jag sitter här och lyssnar på deras extremt underskattade självbetitlade platta från 2005 (den sista med Tolkki). Jag förstår inte vad folk har för problem med den. Är det att den är betydligt mörkare och dystrare än vanliga "trallvänliga" Strato kanske (hm... konstigt argument i så fall eftersom deras hit Kiss of Judas är ungefär lika mörk)? Eller är det på grund av nått annat? Jag vet inte. Konstigt är det i alla fall. Jag menar... vem får INTE rysningar av det otroligt dystra och tunga slutet på Back to Madness (kolla upp den på Spotify eller YouTube om ni inte hört den)?!

Jaja. Alla tycker vi som sagt olika. Jag sitter också och kollar igenom deras setlist från Antwerp, Belgien, i år! En setlist som jag misstänker kommer att vara relativt oförändrad ikväll. Och jag måste säga att jag är mycket nöjd! Där finns all time classics som Hunting High And Low, Speed Of Light, The Kiss Of Judas, Eagleheart och Black Diamond samtidigt som det bjuds på tre låtar från den nya plattan, Polaris: Deep Unknown, Winter Skies och Forever Is Today.
Om de spelar dessa låtar ikväll blir jag glad :-D

En märklig känsla jag har är dock att det nästan ska bli roligare att de förbandet Dream Evil... ska det vara så? Jag har ju som sagt sett Dream Evil en gång tidigare, som förband till HammerFall på Gröna Lund 2007, men då fattade jag inte vilka de var. Det gör jag nu och det ska bli skojigt att se dom! Jag har inte lyckats hitta något setlist till dom men jag hoppas på låtar som The Book of Heavy Metal, The Choosen Ones, In Flames You Burn och Fire! Batle! Metal!

Sen har vi ju Tracedawn, det första förbandet. Jag har ingen aning om vilka dessa är... och jag hinner inte kolla upp det heller. Så det blir antingen en rolig eller tråkig överraskning :-P som tur är håller de ju bara på i 30 minuter så...

Dream Evil - The Book Of Heavy Metal


Stratovarius - Deep Unknown


CHEERS!!

Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Där fck jag nästan hårdrockshjärtat i halsgropen-och jag ska inte ens gå ikväll (men bra vänner ska). Skrämmas på detta viset;)

2010-02-09 @ 18:24:05
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0