Nya Avantasia plattorna i Super-delux utgåva!

Det som redan tidigare sagts i ett antal intervjuer med herr Tobias Sammet har ny bekräftats på ett fenomenalt sätt! De två kommande Avantasia plattorna, The Wicked Symphony och Angel Of Babylon, kommer att släppas tillsammans i en super delux box limited etition super mega grej (förutom att de även släpps var för sig så klart)!

"...and as a beautiful collector's edition with a beautiful Avantasia-picture-book. The deluxe box set will feature two CDs in two digibooks with impressive booklets, codes for online content (like bonus tracks, etc.) and the Avantasia-book "The Wicked Trilogy" including many never before seen photos from the tour and from photo sessions, etc.  An exclusive interview, liner-notes, and a biography will also be included.  All the album versions will be released simultaneously on April 3rd, so no one has to buy everything piece by piece but rather choose the version they prefer to get right from the start."
- www.tobiassammet.com

I WAAAAANT!!! Nu gäller det att börja spara pengar till denna fantastiska grej! JAG MÅSTE NÄMLIGEN HA DEN!!! Kolla bara på den här fantastiska bilden:
Avantasia Delux Box grej! I WAAANT!!
Vem vill inte ha detta?

AVANTASIA! AVANTASIA! Jag har en liiiten misstanke att detta kommer att bli något stort!
Herr Sammet skriver också att dessa två album är fortsättningen och avslutningen på historian som påbörjades med förra Avantasia plattan The Scarecrow. Spännande! Jag har nämligen alltid tyckt att Lost In Space, då huvudpersonen börjar tvivla på den väg han valt och inte alls vet vad han vill längre, var ett märkligt sätt att sluta denna berättelse på. Det ska bli spännande att se hur Sammet avslutar det hela. Jag hoppas att det går bra för huvudpersonen!

Det var allt för idag! Nu måste jag lugna ner mig lite... kanske med The Scarecrow... eller varför inte Metal Opera 1 eller 2? Eller något helt annat. Jag får se... bye!


Kommentarer
Postat av: Dennis

DREGEL! Jag måste ha deluxe utgåvan!

2010-02-25 @ 10:06:09
Postat av: Chief Rebel Angel

Jamen, det vore ju en finfin gåva.

Och - jag har bra nyheter för dig som suktar efter den. Stora saker på gång - som gynnar dig som behöver köpa liknande prylar, och utan att säga för mycket kan jag avslöja att det är värt att kasta ett öga på min blogg. Främst på måndag då alla detaljer torde vara klara... :)

2010-02-25 @ 13:58:35
URL: http://metalyze.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0