HIGHER WE GO!

I förrgår var jag på en av de bästa konserterna jag någonsin varit på! Inte den bästa, men helt klart top 3! Det var fantastiskt! 3 bra band, god stämning i lokalen och MÅNGA bra låtar!!

Men för att då ta det hela från början. Jag kom till Klubben runt 17,30 (insläpp 18,30). Då var det redan lite folk där, kanske 9-15 personer. Men eftersom min kompis, låt oss kalla honom Herr Gitarrist, hade köat sen 14,30 (tror jag det var... jag fick ett sms nån gång då i alla fall där det stod ungefär "är du säker på att det är på Klubben? Det är inte en jävel här" :-P) så kom jag såklart först i kön :-D Vilket i sin tur självklart ledde till att jag även hamnade längst fram i mitten! Vilket var både skoj och nytt. För trotts att jag nu lyssnat aktivt på hårdrock (med aktivt menar jag nästan uteslutande, men jag har gillar hårdrock sen låååångt tillbaka. Black Ingvars ni vet ;-)) sen 2004 (då jag såg HammerFall på Grynets Show :-P) och gått på ett ganska hyfsat antal konserter så har jag aldrig stått längst fram. Så det var skoj!

Vid 19,00 började Tracedawn. Ett finskt band som lirade melodisk döds metall. Det var faktiskt oväntat bra! De körde på som galningar på scen och hoppa runt (framför allt basisten) vilket gjorde att man stod ut med growlandet (jag har dock börjat tappa lite av min avsky mot growl numer, nu kan jag till och med uppskatta det i små doser)!

Vid cirka 19,45 klev Dream Evil upp på scen! FANTASTISKT!! Ett av Sveriges bästa band helt klart! De bjöd på klassiker som The Choosen Ones, Made of Metal, Heavy Metal in the Night och The Book of Heavy Metal samt ett antal låtar från den nya plattan In The Night. Nu har jag inte hört In The Night så jag kände inte till de låtarna, men nu är jag helt klart sugen på den. Särskilt bra tyckte jag låten Immortal (med den fantastiska refrängen "We are immortal, we rule and slaugher, and then we rise!") var!

Sen vid 21,00 vart det dags för STRATOVARIUS!! FANTASTISKT det också! Trots vissa röstproblem för herr Kotipelto i vissa låtar så var det en riktigt underbar upplevelse! Visst, scenbygget andades lågbudget men vad fan gjorde det! Många klassiker, 4 låtar från nya plattan (Deep Unknown, Winter Skies, Forever Is Today och Higher We Go) samt ett fantastiskt levande band gjorde att man glömde scenen! GRYMT BRA!! I can only say HAIL TO STRATOVARIUS!! MYCKET bättre live än på skiva (och de är ju redan grymma på skiva så...).

Sen avslutades det hela med att jag fick skaka herr Kotipeltos hand! I och för sig fick alla som sträckte fram handen det, men i alla fall! Stort! Sen i t-shirt shoppen gav de ut gratis posters! And the night was complete!

För att sammanfatta är jag alltså MYCKET nöjd! De får gärna komma tillbaka snart igen! En annan sak som var skoj var att Strato vågade spela så många ballader som de gjorde! Till och med det första extranumret var en ballad bestående i fina Forever! Riktigt grymt! Tyvärr sacka min mobil sönder så jag fick inga bilder. Men jag ska försöka ragga upp några bilder från herr Gitarrist så det kanske kommer några här i alla fall i framtiden!

Cheers och ett stort "synd för er" till alla som inte var där!


Kommentarer
Postat av: Dennis

JAg är bara djävulskt avis xD

2010-02-13 @ 16:06:10
URL: http://baronlacroix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0