De 10 bästa Hårdrocksvideorna; Plats 1

Eftersom de svenska curlingdamerna tog guld igår så kände jag att det nu var dags för att presentera vilken video som får guldet i min lilla video olympiad! Eller nja... jag hade väll tänkt presentera vinnaren idag i alla fall, men det där lät coolare.

Nu har vi alltså tagit oss fram till placering nummer ett! Guldplatsen! The Champion! Och där hittar vi en skräll! Vi hittar en video från 2008 av ett av Finlands största band. Ett band som till det album som video kommer ifrån bytte sångerska, något som var väldigt opopulärt bland många av bandets fans. Och fanns till detta band finns det gott om över hela världen. Jag har dock aldrig gillat dem särskilt mycket och tycker mest att de är ofantligt överskattade. Men med den här videon gör de en fullträff som jag inte tror lämnar alldeles för många oberörda!

Jag talar såklart om:
På plats 1:
DEN BÄSTA HÅRDROCKSVIDEON NÅGONSIN (enligt mig...):

Nightwish - The Islander



En motivering då:
Denna video är fantastisk på mer än ett sätt. Om vi ska börja i kvallitets änden så är alla bilder, klippningen och datoranimationerna av allra högsta kavllite! Allt flyter ihop på ett fantastiskt sätt och man tänker egentligen aldrig på dessa saker när man tittar på den.
Vidare så tycker jag att videon fångar upp låten på ett grymt sätt och skapar en väldigt sorglig berättelse kring den. Man hade lätt kunnat klippa bort bandet, lägga på en annan musik och den skulle klassas som en fantastisk "kortfilm". Men det hade varit korkat eftersom just denna symbios får det hela att lyfta ytterligare!

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer om den här videon. SE DEN! Om du inte redan har gjort det. Jag tror att du också kommer att inse att detta är det bästa som någonsin gjorts (kom ihåg att jag inte pratar om låten... för det finns BETYDLIGT bättre låtar...)!

Den slutgiltiga listan ser alltså ut som följer:

1: Nightwish - The Islander
2: Helloween - If I Could Fly
3: HammerFall - Glory To The Brave (version 2)
4: Tenacious D - Wonderboy
5: Bruce Dickinson - Tears Of The Dragon
6: Sonata Arctica - Flag In The Ground
7: Ozzy Osbourne - Mama I'm Coming Home
8: Stratovarius - Hunting High And Low
9: Alice Cooper - Welcome To My Nightmare
10: Twisted Sister - Were Not Gonna Take It

Så. Då avslutar jag den här lilla serien om Hårdrocksvideor! Däremot tror jag att jag kommer att fortsätta med kategorin "De 10" på något sätt. Kanske i samma form som detta varit, kanske i någon annan. Jag vet inte riktigt än. Jag tycker i alla fall att det har varit skoj!

Nu åker jag iväg till fjällen i några dagar och återvänder inte fören på torsdag! Dock får ni nog vänta med nästa ilägg till på fredag eller söndag. JAG VET att ni kommer att få Mr.MASA abstinens! Jag ber om ursäkt. Men! Alla mina gamla inlägg finns ju kvar! Varför inte kolla lita gamla inlägg från tiden då bloggen hette "Masa91s Blogg" till exempel...

Nu svamlar jag... Hej då!


Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Ja-en värdig vinnare. Dessutom en grym låt. En av Nightwish bästa.

2010-02-28 @ 09:11:36
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0