De 10 bästa metaljulframträdandena - Plats 10 – 6

Hallå alla metalheads där ute! Julen står för dörren! Och vad passar då inte bättre än att göra en specialversion av min toppliste serie "De 10"? Nä just det! Ingenting! Denna gång har jag valt låtar helt på måfå och placerat dem lite hur som helst, så se det inte som någon jätteseriös lista. Se det mer som en trevlig samling med bra jullåtar i metal (och rock) versioner! Visserligen finns det såklart någon form av ranking också. Det jag gillar bäst hamnar alltså överst på listan :-)

Idag presenterar jag platserna 10 till 6 på listan och om några dagar blir det plats 5 till 1. Allt för att veckan innan jul ska bli så metallig som möjligt! Hehe... Vi kör igång!

Plats 10
White Christmas & I'll be Santa Claus - Helloween
En tysk rolig version av två kända jullåtar! Tagen från den utökade versionen av tyskarnas debutalbum Walls of Jericho, 1985.


Plats 9
Heavy Metal Christmas - Twisted Sister
Twisted Sisters något tjatiga version av denna klassiska jullåt är ändå väldigt trevlig! Från bandets julplatta A Twisted Christmas, 2006.


Plats 8
Santa Claws is coming to town - Alice Cooper
Charmig skräck-version av den klassiska jullåten. Skrämmande br... helt okej! Från samlingsplattan Metal Xmas från 2008 (tror jag)


Plats 7
Another Rock 'n' Roll Christmas - Paul DiAnno
En riktigt svängig låt sjungen av Iron Maidens gamle sångare Paul DiAnno! Jag tror det är en Gary Glitter låt från början... men, men... detta är i alla fall bra! Vilket år den är inspelad har jag dock ingen aning om.


Plats 6
Get into the spirit - Halford
Ingen kan väll ha ungått att Halford (bandet) släppte en julskiva förra året? Dagens högsta placering kommer där ifrån! Jag är dock osäker på om detta är en klassisk jullåt eller en nyskriven jullåt för den plattan. Men det spelar väll egentligen ingen roll! Get into the Spirit från Winter Songs!


Det var allt för idag! I'll be back with plats 5-1 om några dagar!

Goooooood juuul!

Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Härligt, du missa väl inte "Grimgoth´s Christmas Songs" 1 och 2?



Go jul!

2010-12-19 @ 19:25:25
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0