DVD-nytt!

Riding on the wings of light, dreaming dreams and holding tight; leaving all my sorrow far behind...

De av er som vet var den textraden kommer ifrån borde få något form av pris inom bra musiksmak! Hur som helst. Mr.MASA har de senaste dagarna varit snorig och sjuk, men han är nu på väg tillbaka! Vilket känns fantastiskt trevligt!

Nu till dagens egentliga ärende. Det har nämligen tillkänna gjorts två nyheter från två kommande DVDer från två av mina favoritband! Eller ja... ena är väll rent tekniskt sätt inget band, men ändå! Avantasia och Sonata Arctica!

För att då börja med Avantasia! Detta är en DVD som varit på tal läääääänge. Redan under Avantasias första turné 2008 så var det snack om att flera av spelningarna filmades och att bandet följdes av ett professionellt kamerateam inför en DVD. Efter det blev det tyst ett tag. Men allt eftersom tiden har gått har herr Tobias Sammet nämnt denna DVD i diverse intervjuer, så att man trott att den snart är på väg. Men ingen har officiellt släppts. Förrän nu! I februari släpps äntligen DVD paketet som handlar om Avantasias historiska turné 2008. Den kommer att släppas i tre olika versioner. En dubbeldvd, där ena skivan är en livedvd inspelad på Wacken Open Air och Masters of Rock och den andra skivan innehåller dokumentären Around the world in 20 days. Den andra versionen är som dubbel CD och den tredje är ett paket med både CD och DVD. Gissa vilken jag kommer köpa? ;-) hehe

Den andra nyheten är kanske inte fullt lika rolig. Det är Sonata Arctica som nu definitivt har ställt in sin DVD inspelning i Milano i början av nästa år. Detta på grund av att kostnaderna tydligen hade blivit för stora. DVDn kommer nu istället att spelas in hemma i Finland. Milano spelningen kommer dock fortfarande att genomföras, men då utan kameror. Lite tråkigt, för det såg ut som en trevlig plats att spela in en DVD på. Och nu kommer de ju prata finska på DVDn :-O Hur ska det gå?

Det var allt för idag! Sköt om er!
Bye!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag tror verkligen inte att de kommer att prata finska på DVDn, de är inte dumma i huvudet. De flyttar den för att de inte skulle ha råd att ge fansen en perfekt DVD om den spelas in i Milano, då kommer de inte heller spela in den på finska. Jag tycker i alla fall att det låter väldigt, väldigt korkat!

2010-12-14 @ 19:49:46
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: derru..

Dessa DVD:e kommer säkert att bli grymma! Man får väl dock inte hoppas att sonata snackar finska på DVD:n. Det skulle inte vara så jättekul, men i värsta fall får man väl ta och lära sig finska i så fall ;)

Ha det bra!

2010-12-14 @ 20:37:31
URL: http://web.me.com/alteaspjuth
Postat av: DANIELA

Ska jag våga mig på en gissning på att du köper den med både DVD och CD? ;D



Och angående textraden så kan jag inte säga något mer än LET THE HAMMER FALL!

2010-12-14 @ 22:10:30
URL: http://danies.blogg.se/
Postat av: DANIELA

eller vid närmare efertanke så säger jag nog Edguy istället. hahahaha

2010-12-14 @ 22:29:14
URL: http://danies.blogg.se/
Postat av: CrimsonAnna

Oroa dig inte-jg är säker på att Sonata Arctica kommer att texta DVD:n så det är ingen fara på taket.

2010-12-15 @ 09:45:24
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: DANIELA

SV: Ja du... Det var ett tag sedan jag lyssnade på dem. Men skulle gissa på någon låt från Theater of Salvation albumet. Dock osäker på låten. Texten kan jag endast placera i en rätt så lugn låt, men vilken?

Med hjälp av uteslutningsmetoden har jag Land of the Miracle och Antoher Time att välja mellan. Haha, nej jag vet ärligt talat inte.



Fan det här var rena hjärn-gympan.

2010-12-15 @ 19:02:55
URL: http://danies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0