Feel the Hea... host...

Okeej.
Jag tänkte jag skulle kommentera den nyhet som väkt stor förundran i hårdrocks-sverige de senaste dagarna. Nämligen den att Idol vinnaren Erik Grönwall har blivit vald till ny sångare i H.E.A.T.

H.E.A.T är ett bra band. Faktiskt. I alla fall var de ett bra band tills det att Kenny Leckremo slutade som sångare. När han slutade hade bandet lyckats prestera 2 bra AOR plattor, de hade åkt världen runt på turné (bland annat som förband till Sabaton och Edguy) och de hade lyckats vinna många svenskars hjärtan via sin medverkan i Melodifestivalen.

Nu? Vad händer nu? Min gissning är att H.E.A.T nu har skjutit sig själva i huvudet med en stor jäkla bazooka. Inte musikaliskt. Men karriärmässigt. Visst får de en massa publicitet just nu. Men bandets fans, och troligtvis väldigt många andra hårdrockare som ändå har tyckt att de varit helt okej, kommer att vända dem ryggen. Detta hände delvis när de var med i Melodifestivalen. Men där kom de i alla fall ut med hedern i behåll, på något sätt. Men nu, när de tagit in en Idol vinnare, så kan jag inte se att det finns någon ljusning.

Detta är väldigt synd. För H.E.A.T är begåvade musiker, även utan Kenny Leckremo, och Erik Grönwall är, faktiskt, en bra sångare. Inte i närheten av Kenny, men i alla fall, rent sångmässigt, en värdig efterträdare. Så det är som sagt inte det musikaliska som kommer sinka bandet. Det är "true metal" attityden. Att alla som får/har/har haft någon form av medial uppmärksamhet inte är "true" och ska därför bojkottas.

Jaja. Nu låter jag som en domedags profet här. Vi får se hur det går för detta en gång så lovande bandet från Upplands Väsby. En sak är i alla fall klar. Och det är att jag kommer att sakna Kenny Leckremo, en av de största sångarna i musiksverige.

"Riktiga" H.E.A.T live med the one and only Kenny Leckremo - Keep on Dreaming


Erik Grönwall - The Final Countdown (jag LOVAR. Detta är ENDA gången denna blogg har en video från Idol med!!)


Host... Kvallitétsskillnad or what?


Kommentarer
Postat av: Derru

O.o detta hade jag aldrig ens kunnat tänka på...

2010-08-23 @ 00:07:03
Postat av: Grimgoth

Du har rätt, nu kommer det gå utför för dom skulle jag tro.

2010-08-23 @ 10:45:18
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Chief Rebel Angel

H.E.A.T var väl inte "true metal" redam innan det här? Visst kommer de att förlora den cred de hade, och alienera en massa fans, man faaaaan vet om de inte vinner på det ändå?

Kolla på Takida. Jag säger att detta får H.E.A.T att ta samma steg i popularitetsnivå när det speltid i radio och utrymme i media - och därigenom genomslag bland gemene man.

Kanske tappar de sina metalfans på vägen, men vill de bli en färdigförpackad produkt som kan säljas till gemene man och kvinna utan förmåga till kritiskt tänkande så har de gjort ett smart drag.

Och de skrattar säkert hela vägen till banken sen.

Cred eller inte...

2010-08-24 @ 14:30:31
URL: http://metalyze.blogspot.com
Postat av: Jenny

kenny leckremo är som namnet nästan avslöjar honom , han e det läckraste alla kategorier tycker jag han e det finaste som finna å jag har inte ens träffat killen ...

var i en deppig svacka sen fick jag se han i mello.. och när jag såg honom gjorde han mig glad igen. å det värmed mig mycket. så jag blev ledsen lite när han nu slutat , hopaps dock att han kommer ut med musik igen å sjunger igen, kanske i nygrupp eller nåt saknar det, får minnas å njuta av det material som finns på nätet å i tryckt version redan.

2010-12-12 @ 00:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0