De 10 Mest Överskattade Banden av idag

HELL YEAH! (mitt nya favorituttryck...)
Nu är det dags att dra igång höstens stora lista här på bloggen!

Efter att ha listat de bästa musikvideorna och balladerna, inom hårdrocken, har jag nu gjort en helt annan sorts lista. Denna gång handlar det inte om vad som är bäst, utan något helt annat. Jag kommer nu, under några veckor framöver, att lista de 10 mest överskattade banden av idag! Varför? Jo, för att det kommer att bli förbannat skoj!

Innan jag börjar med min lista känner jag dock att jag måste förklara vad ett band måste ha gjort för att hamna på listan. Det är ganska enkelt egentligen. Band som är alldeles för stora för den musik de gör idag kommer med! Jag tittar väldigt lite, och ibland inte alls, på banden i frågas tidigare karriärer. Det är vad de gör nu och vad de gjort de senaste åren som jag baserar det hela på. Ett klassiskt band som gjort bra låtar på 80-talet kan alltså vara med på listan. Inte bara kan förresten. Många av banden på listan har faktiskt varit bra en gång i tiden!

Allt är baserat på mina personliga åsikter, såklart. Det finns inget vetenskapligt eller statistiskt i det över huvud taget. Det är alltså bara vad jag tycker. Kom ihåg det när ni vill skära av mig mitt huvud för att jag totalslaktat era favoritband ;-) hehe.

Plats nummer 10 på min lista kommer med all trolig säkerhet att publiceras inom de närmaste dagarna! Så stay tuned!!

Just det. Jag kommer också att ge tips på "bättre" band, inom samma genre som bandet jag sågar, som ni kan lyssna på istället!

Det var allt för idag!
Cheers!


Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Spännande värre!

2010-08-27 @ 10:10:34
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Anonym

låter kul, ser fram emot det :3

2010-08-27 @ 12:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0