De 10 Bästa Hårdrocksballaderna; Plats 9

Påsklovet är slut! :-( WHY OH WHY!!!! Nu måste jag gå tillbaka till skolan och göra SKOLARBETE, BU HU!!
Men det tänker jag förtränga enda till imorgon bitti när klockan ringer. Istället tänker jag presentera nummer 9 på min lista över de 10 bästa hårdrocksballaderna, EVER!

Som ni kanske minns var hamnade ju Accept på 10e plats med deras Winter Dreams från Balls to the Wall plattan. Idag är det ett mindre klassiskt band från ett annat land som står för musiken. Ett band som de senaste åren har genomgått några stora kriser men som på ett eller annat sätt har överlevt. Detta band är, till skillnad mot Accept, kända som bra balladmakare, en av deras största låtar är till exempel balladen Forever. Dock är denna låt inte en av deras mest erkända ballader. Faktum är att bandet själva inte heller verkar fästa särskilt mycket intresse vid den eftersom den endast är med på Hunting High And Low singeln. Men jag tycker att det är den bästa balladen bandet någonsin gjort! Detta var också den första låt jag någonsin hörde med bandet.

Det band jag pratar om är de finska power metal pionjärerna Stratovarius och låten heter Neon Light Child.
Alltså: På plats 9: Stratovarius med Neon Light Child



En väldigt sorglig sång som får en att (nästan i alla fall) helt sluta tycka synd om sig själv för att påsklovet är slut. Timo Kotipelto (vars första soloplatta faktiskt var riktigt bra) gör här ett fantastiskt fint och känslosamt jobb med sången. Vilken känsla karln har! Även instrumenten spelas med känsla. Om jag nu ska försöka hitta något negativt med låten, som gör att den inte kommer högre upp på listan, så skulle det vara att slutet känns lite tafatt. Men det är i stort sätt allt!

Listan ser nu ut som följer:

9: Stratovarius - Neon Light Child
10: Accept - Winter Dreams

Det var allt för idag! Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0