Nya album från Scorpions och Alice Cooper på gång!

Ja. Jag vet att jag skriver mycket om "metal nyheter" just nu. Varför, kanske ni frågar er. Nehe... okej... då ska jag väll bespara er den utläggningen :-P Men i ärlighetens namn är jag inte så säker själv. Kanske är det för att det händer så mycket ny i metal världen som jag inte kan bortse ifrån? Kanske är det för att jag har tänkarna på annat håll och inte finner någon inspiration att skriva något annat? We'll never know I guess! Men en sak är säker. Trots att det kan värka så, så ska denna blogg INTE bli någon personlig Blabbermouth. Så är det bara! PUNKT SLUT!

Men nu till dagens viktiga nyheter. Det är nämligen så att både Scorpions och Alice Cooper har sagt att de arbetar på nya studioplattor! För att då börja med Scorpions så säger sångaren Klaus Meine (som även är en ny invånare i Avantasia, något som DU borde vet :-P) följande:
"Dear fans, the last few months on the road just flew by — and as always, it was fantastic and exciting to play for you. But now we are back in our studio in Hannover with our Swedish producers Mikael 'Nord' [Andersson] and Martin Hansen [the team behind THE RASMUS' "Dead Letters" CD] to work on our new album. We have a lot of new songs and are very much looking forward to the creative time ahead of us. Hopefully, when this time comes to an end, we will be able to present another awesome album that rocks and finds a place in your heart. If everything goes as planned, our new album will be released to the public spring of 2010."

Rudolf Schenker (gitarr) tillägger:
"It is such a great feeling to be back in the studio and creating something new and genuine. As early as the first recording day with my bandmates, I realized pure creativity is in the air. I am sure that our new album will surprise all our fans. We are up to something big, so let your curiosity get the best of you!"

Visst låter det spännande?! Jag har mer och mer börjat gilla Scorpions och att nu höra att dom arbetar på en ny platta är riktigt roligt. Kanske, kanske kan man även hoppas på att dom kommer till Sverige på den efterföljande turnén. För att det vore ännu mer skoj!

Då går vi vidare till allas våran favorit psykopat Alice Cooper. Där är framtidsutsikterna betydligt oklarare. Detta har han sagt: "I've got three or four songs written for it". Han säger också att den nya albumet kommer att innehålla: "a new character, a new direction and probably a surprising producer on this one." Enligt min källa (den som kan gissa vilken den är borde få något pris från Road Runner Records, oj, sa jag för mycket nu :-P) så ska herr Cooper gå in i studion i början av 2010, där han ska göra klart albumet innan han åker ut på turné igen. Kanske till Sverige, kanske till Stockholm, kanske inte samma dag som Sonata Arctica spelar på Klubben :-P.

Det var allt för dagen läsare! Som Trazan och Banarne brukar säga: Good Bajs ;-)


Kommentarer
Postat av: Dennnis

Hoppas att han spelar en ny låt i December i alla fall :)

2009-09-02 @ 23:54:36
Postat av: Derru...

Någon som vet när Alice Cooper's nya album är planerat att komma, exakt datum?

2010-07-20 @ 17:00:14
URL: http://web.me.com/alteaspjuth

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0