M.ILL.ION, förband till Magnum

Fick just reda på vilket band det är som blir förband till Magnum när dom sparkar igång sin "Into the Valley of the Moonking Tour 2009" med tre datum i Sverige den 25e till 27e denna månad (varav den sista jag ska besöka, på Debaser Medis i Stockholm). Det kommer att bli det svenska melodiösa hårdrocksbandet M.ILL.ION.

Jag måste erkänna att jag ALDRIG hört talas om dessa M.ILL.ION människor förut. Så jag gick in på Wikipedia för att skaffa mig lite bakgrund. Det visade sig att Wikipedia knappt heller hade hört talas om dom. För det enda som jag egentligen fick ut var att M.ILL.ION är ett svenskt Heavy Metal band som bildades 1989. Om man ska tro på Wikipedia så har bandet släppt 9 plattor (singlar och DVDer inräknade) sedan 2004 (?). Här kommer källkritiken in lite, för ett av albumen heter "M.ILL.ION 1991-2006 THE BEST, SO FAR". Hur kan ett band som, enligt Wikipedia, bara släppt album sedan 2004 ha en "best off" som sträcker sig tillbaka till 1991?

Så, för att göra en ganska kort historia ännu kortare, jag avfärdade snabbt Wikipedias information som extremt otillräcklig och började söka på Google. Jag brukar vara ganska bra på att hitta saker på Google, men av någon anledning misslyckades jag här. Det enda jag hittade var bandets MySpace, där det fanns ytters lite information.

M.ILL.ION är alltså fortfarande ett stort mysterium för mig! En vanlig och normal människa skulle i ett sånt här läge ha sagt "va fan... det är ju bara ett förband, det blir vad det blir och varför ska man egentligen kunna nått om dom?". Men eftersom jag INTE är en vanlig och normal människa så finner jag detta ytters irriterande! Så, är det någon där ute som vet mer om M.ILL.ION så skulle jag bli väldigt tacksam! Jag delar gärna med mig av mitt enorma kunnande om valfri del i Metal historien i return if you like!

För att då avsluta detta, något förvirrade, inlägg så tänkte jag visa en video som jag hittade på bandets MySpace. Låten heter Backdoor Queen, och den låten har faktiskt gjort att jag har bestämt mig för att se dom, och inte anlända till Debaser endast några minuter innan Magnum entrar scenen.

En sista grej bara innan jag lämnar er. Jag blir mer och mer sugen på att köpa den nya Europe plattan, Last Look At Eden. Detta eftersom jag såg bandet spela en av de nya låtarna, New Love in Town, på Sommerkrysset (jävligt metal, eller hur?!) igår och den har allt sedan dess envist legat kvar och skränat i min hjärna. Vill DU få samma känsla så kan du se den splitternya videon till låten HÄR!

Men ny säger Mr.MASA bye, bye och tack för idag!


Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Kan säga att jag också är grymt sugen på Europes nya. Det blir nog nästa skiva jag köper.

2009-09-07 @ 09:11:22
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0