Nytt namn, ny header!

Nu har det som jag länge gått och funderat på hänt! Jag har bytt namn och header på min blogg till något lite mer passande för mitt tema. "Masa91s Blogg" heter numera "MrMASA's Metal Blogg".

Varför då detta namnbyte? Jo, helt enkelt för att jag inte var helt nöjd med namnet "Masa91s Blogg". Det namnet kom till i all hast, och utan någon större fantasi, startade bloggen. Eftersom domänen är "masa91.blogg.se" så tyckte jag då att det var bra. Men jag har sen dess helt ändrat inriktning på bloggen. Då var det bara en blogg där jag skrev om saker i största allmänhet, men det senaste året så har det blivit en alltmer renodlad blogg om Metal och Hårdrock. Därför har jag nu bytt namn.

Den nya headern då? Det är väll en väldigt dum fråga? Jag kan väll inte ha en header som det står "Masa91s Blogg" på om namnet numera är "MrMASA's Metal Blogg"?! Hur skulle det se ut?
Men skämt å sido. Jag har länge tyckt att min förra header var lite "plottrig". Den nya är mer stilren. Förutom typsnittet och färgerna finns inget kvar från den gamla headern. Jag har också begränsat mig till EN bild (pluspoäng till den som vet varifrån den kommer).

Sådär. Det var väll allt jag hade att säga om mitt nya namn och header (kalla det ett "official statement" om ni vill). Nu tänkte jag runda av med någonting som jag planerar att det ska bli betydligt mindre av i framtiden. Ett videoklipp (det är väll ändå för texten ni är här ;-)). Det är allas våra favorit schlagerstjärnor Lordi som framför deras, enligt min mening, bästa låt, Bringing back the balls to rock, live.



"Less isn't more, less is less. The more the better, the most the best"

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag har varit lite borta i bloggvärlden ungefär tre månader nu. Vet inte riktigt hur jag klarade det för jag har saknat alla bloggar massor. Din är en av mina favoriter men jag orkar inte gå tillbaka och läsa alla inlägg jag har missat så du får gärna säga till om det är något speciellt inlägg du är extra nöjd med eller så som du tycker att jag bör läsa :P

2009-05-10 @ 18:41:11
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Svar: Haha...jag tvekar inte en sekund på att alla är bra. Hade jag haft tiden och energin så hade jag läst igenom alla.

2009-05-10 @ 19:53:47
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Jack Sparrow

Bra Masa,det behövs lite mer kulor inom den kvinnsdominerade bloggvärlden,du tar skamgrepp om skrevet så att säga. Rock on man,.Lordi gör det alltid och i alla lägen,.med cojones och humor.

2009-05-10 @ 20:08:20
URL: http://thepirateway.blogg.se/
Postat av: CrimsonAnna

Måste säga att jag gillar den nya headern bättre. Snygg Lordi-blinkning och har man lånat bilden från ett av de mest klassiska omslag som finns så är det bara att säga: metal! \m/

2009-05-11 @ 10:32:55
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0